A Golf 1974-ben jelent meg, az első pályára szánt versenyautót pedig Rolf Nothelle építette egy évvel később, amit Belgiumban, a zolderi aszfaltcsíkon mutatott be.
A Group 2-es gép 1,6-os motorját a gyári 110-ről 162 LE-re (8000/min) húzta fel a mester, majd két Weber 45 DCOE karburátorral etetve hamarosan elkészült az 1,8-as erőforrás, amely már 175 LE-vel vitte a tűzpiros autót. Az első győzelmet Hockenheimben szerezte Bernd Lilier. Mivel történelmi példányról van szó, a Volkswagen gyár is rajta tartja a szemét a kocsit, amit az achkarreni családi motorsportos vállalkozás berkein belül, a tulajdonos Marcus Nothelle irányításával újítottak fel 2011-ben.
A rengeteg eredeti alkatrészt tartalmazó, gyakorlatilag újkori állapotában pompázó Golf azonban most eladósorba került: nem tudni, hogy a koronavírus miatt mi fog vele történni, de elvileg az Essenben meghirdetett aukción lehetett rá licitálni.