Porsche Typ 64

A Porsche család szerepe az autótörténelemben kiemelkedő jelentőségű.

Az 1939-es, farmotoros Type 64 különlegessége, hogy közel tíz évvel a Porsche autógyár létrejötte előtt készült: voltaképpen az ős-Bogár versenyváltozata rendkívül áramvonalas karosszériával, így a szerény 1,0 l-es, léghűtéses, kb. 33 LE-s bokszermotorral is 170 km/h fölötti végsebességet tudott elérni.

Hivatalosan még nem Porsche, de részleteiben hasonlít a későbbi 356-osra, ami az 1948-ban alapított gyárból gördült ki

A Róma és Berlin közötti „propagandacélú” autóversenyre szánt gépből hármat építettek, de csak egy élte túl a háborút, amit személyesen Ferdinand Porsche használt (a Porsche múzeumban is áll Type 64, de az másolat). Az autóból hamar értékes, az évek során többször gazdát cserélő gyűjtői kincs lett, mostani tulajdonosa szintén busás összeget remél érte; az átverés augusztus közepén lesz Kaliforniában.

Nincs sok hely a kabinban, a szélvédő középen osztott