GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár első luxusmodelljét, a Molotovról elnevezett GAZ-12 ZIM-et vette kezelésbe Szergej Barinov.

A Hyperliner egyszerre modern és múltidéző, s amint az alkotó elárulta, számára a legnehezebb feladat az utastér kialakítása volt, mert itt is az 50-es, 60-as évek irányzatát akarta követni. Bár Oroszországban újra gyártanak kisszériás luxusautókat (Aurus), a 2,5 hónap alatt megrajzolt ZIM feltámadására ebben a formában semmi esély.

Nincs osztott szélvédő, mint az eredeti ZIM-nél, de a hűtőrács és a púpos gépháztető felismerhető

Az eredeti, hatszemélyes modell 1949 és 1959 között készült, és ez volt az egyetlen luxusautó, amit „papíron” magánemberek is megvásárolhattak a Szovjetunióban, de a magas ár miatt a valóságban ez ritkán fordult elő. A 21 500 példányból Magyarországra is került, jellemzően hivatali kocsiként használták. A típus utódja a GAZ-13, a közismert Csajka lett.

Barinov sokat törte a fejét a belsőn, de helyenként így is elnagyoltak a részletek
Barinov sokat törte a fejét a belsőn, de helyenként így is elnagyoltak a részletek