Megjelent Boros Jenő új könyve

Megjelent kollégánk, az egykori Népszabadság újságírójának, Boros Jenőnek legújabb, immáron negyedik kötete.

Az Autók a Szovjetunióból (2008), a Leváltott modellek (2009) és az AWE Wartburg (2015) után írta meg a hazai járműipar 111 éves történetét feldolgozó Magyar autókrónika című könyvét Boros Jenő. A 128 oldalas, színes képekkel és korabeli fotókkal gazdagon illusztrált alkotás hiánypótló, hiszen azokról a magyar mérnökökről, tervezőkről, konstruktőrökről szól, akik tevékenységükkel öregbítették hazánk jó hírét a világban, és mindenütt elismerést vívtak ki.

A kiadványban megjelennek azok is, akik itthon tettek sokat a hazai és globális járműgyártásért, szakoktatásért. A könyv öt fejezeten át foglalkozik a nagy jelentőségű tervezőkkel és alkotásaikkal, a kortársak többségével sikerült interjút is készítenie a szerzőnek. A történet a XV. századi kocsival kezdődik, s megismerhetjük a múlt századi és az újkori autóipari beruházásokat, a személyautók, buszok, tehergépkocsik és harci járművek gyártását, a magyar prototípusokat és alkotóikat, valamint napjaink mérnökhallgatóinak munkáit is.

Magyar autókrónika – Érdekes olvasmány minden olyan autókedvelőnek, aki kíváncsi a hazai járműipar múltjára, jelenére és jövőjére

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen tartott bemutatón a könyvben szereplők közül ott volt többek között a világ legnagyobb darabszámban gyártott buszcsaládja, az Ikarus 200-as formatervezője, Finta László és az amerikai csuklós változat gépészeti mérnöke, László Anna, az autócrossbajnok Hanula Barna motorfejlesztő mérnök, a MOME formatervező-tanára, Lenkei Balázs, továbbá az ismertebb magyar személyautó-prototípusok alkotói, így Borlóy Mátyás (Mathias kisautó), Csathó József (Sigma mini), Peredy Zoltán (Frog, Silver Sting, Vanessa), valamint Tárnok Zsolt, a Vulca GT és az Evantra sportkocsi formatervezője.

A könyv 3500 forintba kerül, megvásárolható a kiadásért felelős Maróti Könyvkereskedés és Könyvkiadó Kft. budapesti üzletében.