Jelen idő
125 éves a Kisföldalatti
1896. május 2-án, Budapesten indult útjára a kontinens első villanyüzemű kéregvasútja.
Az országos ezredévi kiállításra készült közlekedési eszközön maga az akkori uralkodó, Ferenc József is utazott – a számára készült díszes kocsiban -, aki hozzájárult, hogy a vasút a nevét viselhesse. Építésekor a korszak legmodernebb megoldásait alkalmazták, többek között az ipari szintű vasbeton technológiát, valamint automata mechanikus biztosítóberendezés akadályozta meg az ütközéseket.

Az eredeti, a forgóvázaknál hattyúnyakas kialakítású motorkocsik – többszöri felújítással ugyan, de – 77 évig, a vonal 1973-as teljes korszerűsítéséig közlekedtek, 1960-tól pótkocsikkal. A népszerű nevén Kisföldalatti az Andrássy úttal együtt 2002 óta a világörökség részét képezi.

A jeles évforduló alkalmából a Magyar Nemzeti Bank most 2000 forint névértékű színesfém emlékérmét adott ki, melynek grafikáját a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum bevonásával Bitó Balázs iparművész tervezte.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.