Jelen idő

2020. július 29. szerda, 23:16

Volkswagen Golf Mk1 Group 2 - Pályázat

A Golf 1974-ben jelent meg, az első pályára szánt versenyautót pedig Rolf Nothelle építette egy évvel később, amit Belgiumban, a zolderi aszfaltcsíkon mutatott be.

Volkswagen Golf Mk1 Group 2 – komolyak a szélesítések, állítható a felfüggesztés, a mintázattal stílust teremtő alufelnik BBS gyártmányok

A Group 2-es gép 1,6-os motorját a gyári 110-ről 162 LE-re (8000/min) húzta fel a mester, majd két Weber 45 DCOE karburátorral etetve hamarosan elkészült az 1,8-as erőforrás, amely már 175 LE-vel vitte a tűzpiros autót. Az első győzelmet Hockenheimben szerezte Bernd Lilier. Mivel történelmi példányról van szó, a Volkswagen gyár is rajta tartja a szemét a kocsit, amit az achkarreni családi motorsportos vállalkozás berkein belül, a tulajdonos Marcus Nothelle irányításával újítottak fel 2011-ben.

Versenyautóhoz illően csupasz az utastér, kagylóülés csak a vezetőnek jut, lévén itt nincs navigátor, nem raliautóról van szó

A rengeteg eredeti alkatrészt tartalmazó, gyakorlatilag újkori állapotában pompázó Golf azonban most eladósorba került: nem tudni, hogy a koronavírus miatt mi fog vele történni, de elvileg az Essenben meghirdetett aukción lehetett rá licitálni.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás