Jelen idő

2020. május 1. péntek, 16:54

Peugeot 305 Rallye V6 - Zárt osztály

Kevés olyan versenyautó létezik, amelyik úgy fejezte be pályafutását, hogy egyetlen „ziccere” sem lehetett éles körülmények között. Mutatunk egyet.

A B-csoport bevezetésével a csapatfőnök Gerald Allegret ötlete alapján született meg a 80-as évek elején az 504 Coupe hajtásláncával szerelt 305-ös, alaposan átalakítva. A 2,7-ről 2,5 l-esre csökkentett hengerűrtartalmú V6-ost – ameddig csak lehetett – hátratolták a gépházban és a hátsó kerekeket hajtották vele, a sárvédőket pedig a szélesebb nyomtávok miatt látványosan kiszélesítették. A fékeket a 604-es limuzintól kölcsönözték, a lehető legtöbb karosszériaelemet üvegszálas műanyagból és alumíniumból készítették.

Jól mutat a kiszélesített karosszéria, ha a típus utcára kerül, mostanra értékes gyűjtői darabok lennének a V6-os 305-ösök. Egyetlen futamon sem állt rajthoz a 305 V6 Rallye, sosem tudjuk meg, mire lett volna képes

A Heuliez már rábólintott, hogy legyártja a homologizációhoz szükséges 200 utcai példányt, mikor is Allegret betegsége miatt távozott, a garasoskodó új főnök viszont nem lelkesedett a projektért. A végső döfést azonban Jean Todt, a Peugeot Talbot Sport első embere szúrta a 305 V6 Rallye szívébe, leállítva a fejlesztést a méregzsák 205-ös sikere érdekében – neki lett igaza.

Címkék: , , ,
Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás