Serleg
XIII. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance
Idén már tizenharmadik alkalommal találkoztak a sok évtizedes és a mai autókülönlegességek Hévízen – a babonás szám szerencsét hozott!

Kellemes idő és jó program kicsiknek-nagyoknak – sokan eljöttek az idei eseményre is, amely délután három óráig tartott. Középen a Nash nem mindennapi óriása, a Statesman, amelyet György Balázs hozott el – ez lett A legszebb amerikai autó
Elszaladt egy év: néhány hónapja még a tavalyi esemény legszebb pillanatairól beszélgettünk a szerkesztőségben, miközben most, június harmadik hétvégéjén már a XIII. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance veteránautós szépségverseny kaput nyitottuk ki a szebbnél szebb öreg autók, kétkerekű gépcsodák és mai luxusautók előtt. A kora nyári időpont most is remekül bevált, az idő tökéletes volt, a bejósolt felhők ugyan megjöttek, de az eső távol maradt a balatoni régió talán legkülönlegesebb szegletétől.

Ilyet sem lát mindennap az ember: Ferrari 512 BBi, azaz a befecskendezős változat motortere. Az autó értéke hatszámjegyű – euróban
A készülődés, a szervezőmunka már a tavalyi kiállítást követően elindult, hiszen 2018-ban szerettünk volna a megszokott magas színvonalon szórakoztatni. Szerencsére most is szépen érkeztek a nevezések, kialakult a program, örömmel jegyezhettük fel, hogy korábban sosem látott gépek is érkeznek majd Hévízre – a 23 ablakos VW Bully busz és a Ferrari 512 BBi is nagy durranásnak ígérkezett. A rendezvény első programja mindig a szombat délután három órakor kezdődő felvonulás, amelyhez az előző évekhez hasonlóan több helyi és környékbeli veterános csatlakozott, így a rendőri felvezetéses konvoj szinte végigért Hévíz utcáin.

Lotusból újabb és veteránkorú is több érkezett Ausztriából, előtérben egy Esprit 1982-ből. Háttérben a Toyota hatalmas standja látszik
Vasárnap reggel 9 órától indult a szabadtéri program, a kiállított autók gazdái már korán reggeltől glancolták kedvenceiket, hogy levegyék a lábukról a látogatókat és a szakmai zsűrit is. Utóbbi elnöke idén Szécsényi Gábor, Az Autó és a Retro Mobil főszerkesztője volt, vele együtt Karner Miklós, Krepsz Zoltán, Surányi Marcell zsűritagok szombaton és vasárnap is mustrálták a szebbnél szebb autókat. Sajnos Eszterházy Ervin, tiszteletbeli és örökös zsűrielnökünk idén nem tudott részt venni az eseményen.

Két díjat is hazavihetett Lakatos Ferenc és családja. Az 1914-es Ford Model T begyűjtötte A legszebb hűtőmaszk elismerést, és a közönség a ritka matuzsálemnek ítélte a Best of Show fődíjat
Már a nyitást követően rengeteg érdeklődő elsétált a Lotus Therme szálloda parkjába, ahol csemegéből akadt bőven: Ford Model T abból a korból, amikor még a lovaskocsik voltak többségben az utakon, Adler Trumpf Junior Sportot a második világháború előtti időszakból, Opel Monzát a nyolcvanas évekből, s Európában igazán ritka Nash Statesmant. Ki kell emelnünk Erdélyi Zoltán sosem felújított, teljesen eredeti állapotban megőrzött Skoda Octavia Combiját, a Motor Classic gyönyörű Mercedeseit, Selei Ernő 1965-ös Bertone tervezésű kupé BMW-jét, Horváth Gábor makulátlan Auto Unionjait vagy a Lotus Club Austria remekbe szabott aszfaltszaggatóit.
Az öreg gépek mellett számos mai új autó is felsorakozott; eseményünk főszponzora, a Toyota különleges tárlattal jött, különleges Lexusokkal is készült. A vasárnapi kellemes időben minden gyermek élvezte a számukra kitalált programokat, volt légvár, rajz- és pedálos kisautó-verseny, s az ínycsiklandozó grillebéd sem maradhatott el. A díjátadót a hagyományoknak megfelelően a szálloda mögötti „körforgalomban” tartottuk, s itt osztottuk ki az arra érdemes autóknak és tulajdonosaiknak Valker Emil képzőművész egyedi díjait is.
Már készülünk a tizennegyedikre, várunk mindenkit szeretettel 2019-ben is!
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.