Jelen idő
Ferrari 365 GTB/4 C Gr4 - Specialista
A Forma-1 mellett a Ferrari évtizedeken át a hosszú távú versenyek specialistája volt, számos sikermodellel: ezek közé tartozik a Daytona becenevű, 365 GTB/4 Competizione Gr4 gép is.

Mások a fényszórók, mint az utcai Daytonákon. A sárvédők élein a légterelőket szegecseléssel rögzítették
Az olaszok ebből két prototípust, majd tizenöt éles versenyautót építettek – most a megmaradt 1969-es proto tűnt fel a Le Mans Classic árverésén, eredeti motorblokkal. (Zárójelben jegyezzük meg, hogy a monacói, hercegi autógyűjteményben áll egy Competizione , a tizenöt éles versenygép egyike.) A gyűjtői körökben jelenleg 58-as rajtszámmal ismert kocsit az észak-amerikai márkaimportőr Luigi Chinetti csapata, a N.A.R.T. használta 1971-73 között. A 4,4 l-es, 400 LE-s V12-essel hajtott kupé kasztnija alu, az üvegeket körben plexikre cserélték, a saját tömeg 1396 kg.

Spéci betöltő van az ajtó mögött, a kipufogók sem hátul, hanem oldalt vannak kivezetve – a V12-es hangja ma is fantasztikus
Egyszerre 120 l üzemanyagot tankolt, ezzel 300 km-t tudott megtenni, az 1971-es Le Mans-i körrekordja pedig 4 perc 14 s volt, ami 7 másodperccel jobb, mint a teszteken! Ebben az évben itt az 5. helyen futott be, 4 218 km-t teljesítve. Mivel kiváló állapotnak örvend, szerepeltetni akarták a Le Mans című filmben, de a mozi 1970-ben játszódik, így nem vállalták ezt a fiaskót. A júliusi versenyhez kapcsolódó Classic aukción nagy érdeklős övezte és 6,5 millió euróért gazdát is cserélt.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.