Jelen idő

2018. június 23. szombat, 12:14

Nosztalgia: MTB-82 trolibusz - Villamospótló

Lélekben már sokan lemondtak a BKV kőbányai garázsában, évtizedek óta roncsként tárolt MTB-82 típusú trolibusz feltámadásáról, de itt a jó hír.

Pongrácz-telep, 1990-es évek vége: jellegzetes, az amerikai buszokra hasonlító formáját még roncsként sem veszítette el

A pótkocsinak átalakított és így megőrzött trolit a Lanta Kft-nél vették kezelésbe, már elkészült a karosszériás munka, a fényezés, sőt a belső is, így a hajdani romos állapotnak végre nyoma sincs. A hajtás teljesen hiányzik, ám úgy tudni, a közlekedési vállaltnál erre vonatkozóan napirenden van valamilyen alternatív megoldás. Az 1944-ben leállított trolibuszforgalom 1949. december 21-én, Sztálin születésnapján indult újra, Óbuda helyett már Pesten, felváltva a villamost, a Belvárost a Városligettel összekötő 10-es vonalon.

Szinte hihetetlen, de ez ugyanaz a jármű, mint a felső képen: még nem képes önerőből közlekedni, de kívül-belül már majdnem a régi fényében ragyog

Az ekkor rendszeresített szovjet MTB-ket csak az 1960-as évek közepén kezdték selejtezni. 1952-től, az Ikarus 60T típusokba ennek a trolibusznak a villamos berendezéseit szerelték (DK 202-es motor), amiket licence alapján az akkori Klement Gottwald Villamossági Gyár – közismertebb nevén a Ganz – gyártott.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás