Jelen idő
Nosztalgia: MTB-82 trolibusz - Villamospótló
Lélekben már sokan lemondtak a BKV kőbányai garázsában, évtizedek óta roncsként tárolt MTB-82 típusú trolibusz feltámadásáról, de itt a jó hír.

Pongrácz-telep, 1990-es évek vége: jellegzetes, az amerikai buszokra hasonlító formáját még roncsként sem veszítette el
A pótkocsinak átalakított és így megőrzött trolit a Lanta Kft-nél vették kezelésbe, már elkészült a karosszériás munka, a fényezés, sőt a belső is, így a hajdani romos állapotnak végre nyoma sincs. A hajtás teljesen hiányzik, ám úgy tudni, a közlekedési vállaltnál erre vonatkozóan napirenden van valamilyen alternatív megoldás. Az 1944-ben leállított trolibuszforgalom 1949. december 21-én, Sztálin születésnapján indult újra, Óbuda helyett már Pesten, felváltva a villamost, a Belvárost a Városligettel összekötő 10-es vonalon.

Szinte hihetetlen, de ez ugyanaz a jármű, mint a felső képen: még nem képes önerőből közlekedni, de kívül-belül már majdnem a régi fényében ragyog
Az ekkor rendszeresített szovjet MTB-ket csak az 1960-as évek közepén kezdték selejtezni. 1952-től, az Ikarus 60T típusokba ennek a trolibusznak a villamos berendezéseit szerelték (DK 202-es motor), amiket licence alapján az akkori Klement Gottwald Villamossági Gyár – közismertebb nevén a Ganz – gyártott.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.