Jelen idő
Ötven éves az NSU Ro 80 - Tárcsás
Fél évszázada, hogy az NSU nagy szedánja győzött az Év autója 1968 választáson, de ez messze nem volt garancia a piaci sikerre…
Az áramvonalas, előremutatóan modern formát Claus Luthe jegyezte, aki később a BMW-nél alkotott maradandót. Az Ro 80 Achilles-sarkának az 1,0 l-es kamratérfogatú, kéttárcsás, rendkívül finoman forgó Wankel motor (és a szintén különleges, vákuumos félautomata váltó) bizonyult, és ugyan az évek során sikerült javítani a helyzeten, a műszaki megbízhatatlanság, illetve a magas üzemanyag fogyasztás – tetézve a beköszönő nemzetközi olajválsággal – tönkretette a típus karrierjét.
A tízéves gyártási ciklus alatt alig több, mint 37 ezer példány készült. Pedig sokan szerették a német szedánt, például Angliában, a motorikusan tönkrement Ro 80-asokba Ford V4-es erőforrásokat építettek be, mert ez hasonlóan rövid konstrukció volt, így elfért a gépházban. A cseregép papíron rosszabb paraméterekkel rendelkezett, de mérsékeltebb étvágyával, nagyobb nyomatékával és megbízhatóbb működésével kárpótolta a tulajdonost.
A videókon a típus története, illetve egy korabeli német teszt nézhető meg.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.