Jelen idő

2018. április 29. vasárnap, 19:24

Ötven éves az NSU Ro 80 - Tárcsás

Fél évszázada, hogy az NSU nagy szedánja győzött az Év autója 1968 választáson, de ez messze nem volt garancia a piaci sikerre…

Az áramvonalas, előremutatóan modern formát Claus Luthe jegyezte, aki később a BMW-nél alkotott maradandót. Az Ro 80 Achilles-sarkának az 1,0 l-es kamratérfogatú, kéttárcsás, rendkívül finoman forgó Wankel motor (és a szintén különleges, vákuumos félautomata váltó) bizonyult, és ugyan az évek során sikerült javítani a helyzeten, a műszaki megbízhatatlanság, illetve a magas üzemanyag fogyasztás – tetézve a beköszönő nemzetközi olajválsággal – tönkretette a típus karrierjét.

1967-ben, a bemutatásakor nagyon modern volt ez a még most, 50 év elteltével sem unalmas forma

A tízéves gyártási ciklus alatt alig több, mint 37 ezer példány készült. Pedig sokan szerették a német szedánt, például Angliában, a motorikusan tönkrement Ro 80-asokba Ford V4-es erőforrásokat építettek be, mert ez hasonlóan rövid konstrukció volt, így elfért a gépházban. A cseregép papíron rosszabb paraméterekkel rendelkezett, de mérsékeltebb étvágyával, nagyobb nyomatékával és megbízhatóbb működésével kárpótolta a tulajdonost.

A videókon a típus története, illetve egy korabeli német teszt nézhető meg.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás