Jelen idő

2018. április 3. kedd, 16:42

Renault Étoile Filante - Gázos

Az 1950-es években többen próbálkoztak gázturbinás autókkal, tucatnyi kísérleti jármű is készültk, mert sokan hitték, hogy ez lesz majd a közeljövő, de tévedtek.

Renault Étoile Filante – magassága egy méter (999 mm), áramvonalas karosszériája a hajdani Mercedes és Auto Union versenygépekét idézi. A fotó nagyítása után jól látható, ahogy a só feltapadt a karosszériára aljára, a két tengely között

A Renault idén 64 éve, 1954-ben építette a szélcsatornában is tesztelt, 270 LE-s Turbomeca gázturbinával hajtott együléses (monoposto), 4,8 m hosszú, 950 kilós Etoile Filante (Hullócsillag) kísérleti kocsit. A sebességtesztet 1956-ban Észak-Amerikában, a Utah állambéli Bonneville-ben végezték a kiszáradt sóstó medrében, ahol Jean Hébert 307 km/h-s rekordtempót ért el.

A gázturbina azonban nem lett a jövő beharangozott hajtóműve, a Renault sokakkal együtt hamar elfelejtette a dolgot, ahogy magát a kék színű autót is, amely egyesek szerint a gyár egyik, ha nem a valaha volt legszebb alkotása. Az 1990-es években aztán felújították a prototípust, 1956 után először beindítva a Turbomeca hajtóművet is, és az Étoile Filante azóta a gyári Classic gyűjtemény megbecsült tagjaként tölti életét.

A rövid videón a négyszeres Forma-1-es világbajnok Alain Prost fia, Nicolas Prost vezeti a kísérleti autót ugyanott, ahol az a rekordot megfutotta.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás