Jelen idő

2018. január 3. szerda, 18:57

A világ legdrágább veteránjai - Viva Italia!

A brit Octane magazin összegyűjtötte az elmúlt években rekordösszegekért elkelt aukciós autókat. Nem meglepetés, hogy a Ferrari a legnépszerűbb gyűjtői márka, de akadtak más érdekességek is, mutatjuk.

Pierre Bardinon híres kollekciójának része volt a Ferrari 335 S – Moss, Hawthorn és von Trips versenyzett vele

A tízes toplistán nyomasztó a Ferrarik fölénye, de ez egyben azt is jelenti, hogy a maranellói modellek – elsősorban az 1950-es, 60-as évekbeli típusok – mind remek befektetések. A trónt „természetesen” a 250 GTO (1962) foglalja el 38 115 000 amerikai dolláros leütési árával, a sor pedig az alábbiak szerint folytatódik.

2. Ferrari 335 Sport Scaglietti (1957) – 35 700 000 USD

3. Mercedes-Benz W196 (1954) – 29 605 000 USD

 

Juan Manuel Fangio, az ötször F1-világbajnok Mercedes W196 versenyautója, orrában soros nyolchengeres motorral

 

4. Ferrari 290 Mille Miglia (1956) – 28 050 000 USD

5. Ferrari 275 GTB/4 NART Spider (1967) – 27 500 000 USD

6. Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964) – 26 400 000 USD

 

Ferrari 275 GTB/C Speciale, az utcai autó fehér holló ritkaságú versenyváltozata. Borítékolható, hogy hamarosan átlépi a 30 milliós álomhatárt

 

7. Ferrari 410 Sport (1955) – 23 000 000 USD

8. Aston Martin DBR1 (1956) – 22 550 000 USD

9. Jaguar D-Type (1955) – 21 780 000 USD

10. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider by Touring (1939) – 19 800 000 USD.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

GYŰJTSD ÖSSZE A VOLKSWAGEN LEGENDÁS AUTÓINAK MODELLJEIT! (X)

A De Agostini kiadó új, exkluzív Volkswagen hivatalos modellgyűjteményével...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

125 éves a Kisföldalatti

1896. május 2-án, Budapesten indult útjára a kontinens első...

Surányi Péter (1947-2020)

Nagy veszteség ért minket. Ha nem róla volna szó,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás