Serleg

2017. június 22. csütörtök, 16:08

XII. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance - Díjaztuk!

Csodás időben, gyönyörű autókkal és rengeteg néző részvételével zajlott a tizenkettedik veterános szépségverseny Hévízen, ezúttal a Toyota támogatásával.

Szabó Gábor a Land Roverek szerelmese, a zöld autóját már bemutattuk a Retro Mobilban, de idén büszkén mutatta meg legújabb szerzeményét, a Rosenbauer tűzoltóautót is. Működőképes, de ennek ellenőrzésére most tüzet nem gyújtottunk, ellenben a közönség kedvéért többször felharsant a szokatlan hangú sziréna. Gábor megígérte, hogy a ritka Land Rovert hamarosan kipróbálhatjuk és a magazinban bemutathatjuk

Töredelmesen bevalljuk, 2006-ban ugyan hagyományteremtő szándékkal hívtuk életre a Lotus Retro Mobil Concours d’Elegance veteránautós szépségversenyt, de akkor magunk sem tudtuk, nem tudhattuk, mi lesz 5, netán 10 év múlva. Az idő szerencsére minket igazolt, a közönség köreiben sok a rendszeresen visszatérő nevező, illetve vendég, akik lehetőségeikhez mérten többféle autót is megmutattak már a közönségnek – és persze a zsűrinek. A jól összeszokott csapatból ezúttal hiányzott a korelnök, Eszterváry Ervin, így idén Karner Miklós, Krepsz Zoltán és Szécsényi Gábor, a Retro Mobil magazin készítőinek munkáját Surányi Marcell segítette.

Nem csak a közönség, de a zsűri is kitágult pupillákkal szemlézte ezt a csodás, 1939-es  Adler Trumpf Juniort, amelyre a Retro Mobilnak ígérete van bemutatni. A tulajdonos hat évig dolgozott az autón, mire makulátlan állapotba hozta…

A tavalyi sajnálatos fiaskó után, idén az időjárás nem riasztotta el a látogatókat, a szombati kis frissítő zárport követően végig hét ágra sütött a Nap, így a házigazda, az ötcsillagos hévízi Lotus Therm & Spa szálloda ősfás parkjában mindenki kedvére sétálhatott az autók között. Élőben szólt a zene, a tulajdonosokkal lehetett beszélgetni, beindultak a motorok, játszottak a gyerekek, készültek a szelfik, akik pedig megéheztek, finom grillételek közül választhattak. Különös látványosságot hozott el a rendezvény főtámogatója, a Toyota: a húszéves Prius minden generációját ritkán lehet látni együtt, de Hévíz most ilyen hely volt, sőt a világ legnépszerűbb hibridautói a keszthelyi felvonuláson is részt vettek.

Erdélyi Zoltán (aki csak névrokona a legszebb eredeti autó tulajdonosának) duplán örülhetett: a szakmai kategóriagyőzelem mellett ő vihette haza a Jaguarral a közönség kedvencének járó Best of Show fődíjat is!

Az egyedi díjakat – ez is hagyomány nálunk – Valker Emil “Santhion” iparművész készítette, szokás szerint ezúttal is picit csavarva az alapötleten, mint minden évben. Emil örömére megtudtuk, hogy az aprólékos kézi munkával alkotott díjakat nagyon szeretik a versenyzők, mert úgy tartják, olyan, mint a Rolls-Royce-nál a Spirit of Ecstasy: a hasonlóság ellenére nincs belőlük két egyforma! A zsűrizés, a díjazás szokás szerint szakmai (ezen belül kategóriánként) alapon történt, de több különdíj is gazdára talált, ahogy az lenni szokott. Íme, a 2017-es győztesek listája:

Szakmai díjak

A legszebb autó 1933-1947 – Adler Trumpf Junior 1939, Hideg Árpád

A legszebb autó 1948-1962 – Land Rover Series IIA Rosenbauer 1962, Szabó Gábor

A legszebb autó 1963-1972 – Opel Commodore GS  1968, Kovács Gábor

A legszebb autó 1973-1986 – Opel Kadett B Coupe 1973, Koszorús Balázs

A legszebb eredeti állapot – Mercedes-Benz 300D W123 1982, Erdélyi Zoltán

A legszebb enteriőr – Mercedes-Benz W111 280 SE 3.5 1971, Nagy Zsolt

A legszebb olasz autó – Fiat Balilla 1931, Horváth Zoltán

A legszebb német autó – BMW 3.0 CSi E9 1972, Selei Ernő

A legszebb francia autó – Renault R4 1969, Bakó istván

A legszebb angol autó – Jaguar XK140 OTS 1956, Erdélyi Zoltán

A legszebb ázsiai autó – Toyota Crown 1969, Korcz Antal

A legszebb amerikai autó – Ford Mustang 1968, Kloó János

A legszebb nyitott autó – Mercedes-Benz 170V 1937, Keller László

A legszebb hűtőmaszk – BMW 2000 CA 1967, Horváth Gábor

A legszebb sárvédő – Cadillac Eldorado 1960, Orosz Andrea

 

Különdíjak

Retro Mobil különdíj – Reliant Robin 1979, Firnigl Attila

Az Autó youngtimer különdíj – Honda NSX 1990, Kiss Péter

Toyota különdíj – Toyota Hilux 1982, Farkas István

Szálloda különdíj – Mercedes-Benz 280 SL W113 1967, Zsellér Gusztáv

MAVAMSZ különdíj – Alfa Romeo Spider Veloce 1980, Dr. Duráczky Jószef

Kern Pincészet különdíj – Messerschmitt Kabinenroller KR200 1960, Karasziné Kardos Ágnes

Kern Pincészet különdíj – Dacia 1310 TX 1985, Bak Mihály

Santhion szubjektív – Land Rover Series IIA Rosenbauer 1962, Szabó Gábor

 

Fődíj

Best of Show – Jaguar XK140 OTS 1956, Erdélyi Zoltán

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás