Jelen idő
Kicsi luxus: Sbarro gyerekautók - Mesebeli
Az idei Genfi Autószalonon, a Sbarro standján láttunk két olyan autót, amelyért elsősorban gyerekek tudnak rajongani – felnőttként ugyanis már nem férnénk be egyikbe sem.
BMW 328 és Mercedes-Benz 540K – két igazi német álomautó az 1930-as évekből, gyűjtemények méltán féltett kincsei. A leginkább jövőbe látó prototípusairól ismert Sbarro azonban gondolt a gyerekekre, és a mai napig – egyedi rendelésre – gyártja mindkét ritkaságot miniatürizálva. A Genfi Autószalonon nem is hiányoztak a cég standjáról a valódi meseautók, adatokat ugyan nem írtak egyikhez sem, de egy kis nyomozással kiderítettük a legfontosabb tudnivalókat.
Az alapok megegyeznek, a csövekből összeállított vázszerkezetekre, megerősített üvegszálas műanyag karosszéria kerül. A hajtáslánc is azonos, hátul, a pórkerekek alá beépített egyhengeres, kétütemű, 2,4 LE-s (5000/perc) Sachs 50 ADLX motor viszi a kocsikat, tankolni 1:25-ös keveréket kell. A váltó kétfokozatú, a kuplung röpsúlyos, a hajtást láncon keresztül a hátsó kerekek (konkrétan a bal hátsók) kapják. Az elektromos hálózat 12 V-os, az indítógenerátor 60 W-os Motoplat típus. A fék egyetlen kerékre ható tárcsa.
A BMW tengelytávja 1210 mm, a nyomtáv elöl 605, hátul 745 mm. A sportgép teljes hossza 1830, szélessége 850 mm, hasmagassága 12 cm, így nem akad fenn az első járdabuckán. A manőverezés könnyű, az 55 kg saját tömegű, maximum 35 km/h-s tempóra képes, egyszemélyes autó 4 m-es körön megfordul.
Akárcsak az igaziaknál, a Mercedes sokkal nagyobb: az utastere kétszemélyes, saját tömege 90 kg, ennek ellenére gyorsabb, legnagyobb sebessége eléri a 40 km/h-t. A tengelytáv 1710, a hosszúság 2710, a szélesség 870 mm, a nyomtáv elöl és hátul egyformán 790 mm, a fordulókör átmérője 5 m.
Az autók fényezéséről a megrendelő dönt – vagy a szülők, vagy a szerencsés helyre született gyerekek -, a festés a Mercedesnél akár kétszínű is lehet. Az utastérben finom és tetszőleges színű bőr borítja az üléseket, az ajtókat (a BMW-nél ajtó nincs, úgy kell behuppanni), a kormány karimája fa, a műszerezettség gazdag. A száguldás biztonságát csípőövvel oldották meg. Az árakról nincs pontos információ, de úgy tudjuk, 14 000 svájci frank (kb. 4 millió forint) körüliek.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.