Jelen idő

2016. október 31. hétfő, 17:55

Miura, a bika jegyében… - Karámlátogatás

Idén ötven éves a Lamborghini sportautó ikonja, a középmotoros Miura. Egy lelkes kis csapat hosszú útra indult majd két tucat autóval, hogy felkeressék azt a helyet, ahol a gyáralapító Ferruccio Lamborgini ihletet kapott…

Arról, hogy egyáltalán miért kezdett sportautókat piacra dobni a traktorgyáros Ferruccio Lamborghini, illetve milyen döccenőkkel indult az új projekt, ebben a cikkben részletesen foglalkoztunk. A Lamborghini 1966-ban adta az első igazi, parasztlengős sallert a Ferrarinak: egy, a Miurához fogható szuper gép egyszerűen hiányzott a maranellói választékból. A 4,0 l-es V12-est középre, ráadásul keresztben (!) építették be, és az ülések mögé tett erőforrás gyakorlatilag a mai napig a szupersportkocsik védjegye. Hogy a Ferrari mivel viszonozta a taslit, arról itt olvashatnak, de a Miura legendává válását semmi nem akadályozhatta meg.

lamborghini miura

A típus ötvenedik évfordulójára 23 Miura-tulajdonos gyűlt össze, hogy Dél-Spanyolországban, Andalúziában felkeressék a Miura Ranch nevű farmot. Ezen a területen élt a XIX. századtól a bikatenyésztéssel foglalkozó Miura család, és a nevüket viselte egy igen harcias bikafaj. Ferruccio Lamborghini maga is járt ezen a farmon, találkozott a családfővel, Don Eduardóval és mivel a traktorgyáros a bika jegyében született, az autóit is bikafajokról nevezte el. Ezek után nem meglepő, hogy amivel a Ferrarinak akart odapörkölni, az a Miura lett.

lamborghini-miura

Az ünnepi túrán részt vett a Miura család két tagja – Don Antonio és Don Eduardo Jr. -, Valentino Balboni, a gyár legendás tesztpilótája, valamint Edmondo Lamborghini, Ferruccio testvére is. Az autók között feltűnt a legrégebbi és a legfiatalabb Miura, Edmondo Lamborghini saját 1970-es P400 S modellje, valamint egy 1972-es P400 SVJ, amit Alberto Silvero szállodatulajdonos rendelt magának.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

GYŰJTSD ÖSSZE A VOLKSWAGEN LEGENDÁS AUTÓINAK MODELLJEIT! (X)

A De Agostini kiadó új, exkluzív Volkswagen hivatalos modellgyűjteményével...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

125 éves a Kisföldalatti

1896. május 2-án, Budapesten indult útjára a kontinens első...

Surányi Péter (1947-2020)

Nagy veszteség ért minket. Ha nem róla volna szó,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás