Jelen idő

2016. május 16. hétfő, 01:19

Balatonfüred Concours d’Elegance - Esőmenők

Az időjárás nem fogadta kegyeibe a harmadik balatonfüredi veterán szépségversenyt, esett az eső, de a közel 60 autó felsorakozott a Tagore-sétányon. Képes beszámoló a szombati napról.

Különféle kategóriák, szakmai díjak és a fődíj, a közönségszavazatok alapján odaítélt Best of Show – dióhéjban ennyiből áll egy Concours d’Elegance autós szépségverseny. A kiállított autók között sétáltunk.

Bucciali – Cord L29 (1931/2012)

Egy korzikai testvérpár leginkább reklámcélokkal épített különleges autókat. Ez a hatalmas kabrió egy fronthajtásos Cord L29 alapokra épített hivatalos replika, az eredeti karosszériát a Saoutschik készítette.

Bucciali

 

BMW 328 és Frazer-Nash 328 (1938)

Nem elírás, az amerikai márka nem csupán luxus- és sportkocsikat készített, de a BMW tengerentúli képviseletét is ellátta 1934-39 között.

BMW es Frazer Nash 328

 

Mercedes-Benz 300 SL (1956)

3,0 l-es, befecskendezős, 215 LE-s sorhatos repíti minden idők egyik legismertebb német sportkocsiját, amelynek versenyváltozatait soros nyolchengeressel szerelték. Ez a példány 2014-ben, a világbajnok német labdarúgó válogatott tiszteletére tartott eseményen, stílusosan nemzeti színű külsőben pompázott. Festés helyett fóliával dolgoztak az átalakítók, így nem esett kár a fényezésen.

Mercedes-Benz 300 SL

 

Bugatti T40 (1926)

Mindössze 1,5 l-es, 85 LE-s négyhengeres viszi ezt a Bugatti sportkocsit, melynek tulajdonosa, az osztrák Bugatti Club titkára rendszeres résztvevője különféle veterános versenyeknek.

bugatti t40

 

BMW 507 (1958)

A második világháború utáni 502-es luxusautó 3,2 l-es, 150 LE-s V8-as motorjával csupán 251 darab 507 roadster készült. Ez a példány a gyári múzeum tulajdona.

BMW 507

 

Jaguar E-type S1 Roadster (1963)

Jól megfér egymás mellett a klasszikus roadster és a BMW 1502. A brit gépet 3,8 l-es, 265 LE-s (DIN) soros hathengeres viszi, ez a híres XK motor, amely módosításokkal ugyan, de több évtizeden át gyártásban volt.

jaguar e type

 

Skoda 1000 MBX (1968)

Kuriózum farmotoros cseh kupé, amely idén 50 éves – bővebben itt olvashat róla.

skoda 1000 mbx

 

Talbot T23 (1938)

Döntően eredeti állapotban fennmaradt autó, minden fődarab gyári, egyedül a tetőszerkezetet és a ponyvát cserélték. A 3200 mm tengelytávú gépet 4,0 l-es, 115 LE-s sorhatos hajtja.

talbot t23

 

Duesenberg J (1929)

Kalandokban bővelkedő ennek a Convertible Coupe-nak a története. Német tulajdonosa elrejtette a második világháború alatt, 1987-ben már Svájcból került elő, de hiányzott a hajtáslánca. A motorra Amerikában leltek rá később, majd 1998-ban minden Csehországba került, ahol kitartó munkával restaurálták. A hatalmas, 3620 mm tengelytávú autó motorja is különleges, a 6,9 l-es, 265 LE-s soros nyolchengeres minden cilindere négyszelepes, a végsebesség elérte a 190 km/h-t.

Duesenberg J

 

Wikov 40 (1936)

A cseh márka ma járműipari beszállítóként ismert, de egykoron mezőgazdasági gépeket, személyautókat és tehergépkocsikat is gyártott. Ez a hatszemélyes kabriolet az utolsó példányok egyike, motorja 2,0 l-es, 43 LE-s négyhengeres.

Wikov 40

Rolls-Royce Phantom “17 EX” (1928)

A négy kísérleti EX prototípus közül ez volt az utolsó. Igazi aduász a Concours d’Elegance versenyeken, 2006-ban az olaszországi Villa d’Este rendezvényen a legszebb Rolls-Royce címet kapta.

Rolls-Royce 17 EX

 

Maserati 8CM (1934)

Gróf Festetics Ernő, egy korszakos aranyifjú 1937-ben kezdett versenyezni ezzel az együléses versenyautóval, amely legutolsó tulajdonosváltásáig hol egyben, hol darabokban, de még évtizedeken át Magyarországon volt. 1986-ban, a Hungaroring veterános felvonulásán is részt vett. Sokan összetévesztik Hartmann László (1901-1938) autójával, de a magyar Grand Prix menő soha nem vezette ezt a kocsit, amit svájci tulajdonosa helyreállított és a karosszériát a magyar nemzeti színekre festette. ahogy Festetics is használta. A fotón a 3015-ös alvázszámú Maserati kb. 260 LE-s, sornyolcas versenymotorja.

maserati 8cm

 

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás