Jelen idő
Balatonfüred Concours d’Elegance - Esőmenők
Az időjárás nem fogadta kegyeibe a harmadik balatonfüredi veterán szépségversenyt, esett az eső, de a közel 60 autó felsorakozott a Tagore-sétányon. Képes beszámoló a szombati napról.
Különféle kategóriák, szakmai díjak és a fődíj, a közönségszavazatok alapján odaítélt Best of Show – dióhéjban ennyiből áll egy Concours d’Elegance autós szépségverseny. A kiállított autók között sétáltunk.
Bucciali – Cord L29 (1931/2012)
Egy korzikai testvérpár leginkább reklámcélokkal épített különleges autókat. Ez a hatalmas kabrió egy fronthajtásos Cord L29 alapokra épített hivatalos replika, az eredeti karosszériát a Saoutschik készítette.
BMW 328 és Frazer-Nash 328 (1938)
Nem elírás, az amerikai márka nem csupán luxus- és sportkocsikat készített, de a BMW tengerentúli képviseletét is ellátta 1934-39 között.
Mercedes-Benz 300 SL (1956)
3,0 l-es, befecskendezős, 215 LE-s sorhatos repíti minden idők egyik legismertebb német sportkocsiját, amelynek versenyváltozatait soros nyolchengeressel szerelték. Ez a példány 2014-ben, a világbajnok német labdarúgó válogatott tiszteletére tartott eseményen, stílusosan nemzeti színű külsőben pompázott. Festés helyett fóliával dolgoztak az átalakítók, így nem esett kár a fényezésen.
Bugatti T40 (1926)
Mindössze 1,5 l-es, 85 LE-s négyhengeres viszi ezt a Bugatti sportkocsit, melynek tulajdonosa, az osztrák Bugatti Club titkára rendszeres résztvevője különféle veterános versenyeknek.
BMW 507 (1958)
A második világháború utáni 502-es luxusautó 3,2 l-es, 150 LE-s V8-as motorjával csupán 251 darab 507 roadster készült. Ez a példány a gyári múzeum tulajdona.
Jaguar E-type S1 Roadster (1963)
Jól megfér egymás mellett a klasszikus roadster és a BMW 1502. A brit gépet 3,8 l-es, 265 LE-s (DIN) soros hathengeres viszi, ez a híres XK motor, amely módosításokkal ugyan, de több évtizeden át gyártásban volt.
Skoda 1000 MBX (1968)
Kuriózum farmotoros cseh kupé, amely idén 50 éves – bővebben itt olvashat róla.
Talbot T23 (1938)
Döntően eredeti állapotban fennmaradt autó, minden fődarab gyári, egyedül a tetőszerkezetet és a ponyvát cserélték. A 3200 mm tengelytávú gépet 4,0 l-es, 115 LE-s sorhatos hajtja.
Duesenberg J (1929)
Kalandokban bővelkedő ennek a Convertible Coupe-nak a története. Német tulajdonosa elrejtette a második világháború alatt, 1987-ben már Svájcból került elő, de hiányzott a hajtáslánca. A motorra Amerikában leltek rá később, majd 1998-ban minden Csehországba került, ahol kitartó munkával restaurálták. A hatalmas, 3620 mm tengelytávú autó motorja is különleges, a 6,9 l-es, 265 LE-s soros nyolchengeres minden cilindere négyszelepes, a végsebesség elérte a 190 km/h-t.
Wikov 40 (1936)
A cseh márka ma járműipari beszállítóként ismert, de egykoron mezőgazdasági gépeket, személyautókat és tehergépkocsikat is gyártott. Ez a hatszemélyes kabriolet az utolsó példányok egyike, motorja 2,0 l-es, 43 LE-s négyhengeres.
Rolls-Royce Phantom “17 EX” (1928)
A négy kísérleti EX prototípus közül ez volt az utolsó. Igazi aduász a Concours d’Elegance versenyeken, 2006-ban az olaszországi Villa d’Este rendezvényen a legszebb Rolls-Royce címet kapta.
Maserati 8CM (1934)
Gróf Festetics Ernő, egy korszakos aranyifjú 1937-ben kezdett versenyezni ezzel az együléses versenyautóval, amely legutolsó tulajdonosváltásáig hol egyben, hol darabokban, de még évtizedeken át Magyarországon volt. 1986-ban, a Hungaroring veterános felvonulásán is részt vett. Sokan összetévesztik Hartmann László (1901-1938) autójával, de a magyar Grand Prix menő soha nem vezette ezt a kocsit, amit svájci tulajdonosa helyreállított és a karosszériát a magyar nemzeti színekre festette. ahogy Festetics is használta. A fotón a 3015-ös alvázszámú Maserati kb. 260 LE-s, sornyolcas versenymotorja.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.