Serleg

2016. április 28. csütörtök, 13:43

XI. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz - Szépségfarm

Tizenegyedik alkalommal gyűltek össze a veteránok és tulajdonosaik Hévízen, hogy részt vehessenek a hagyományteremtő Lotus – Retro Mobil eleganciaversenyen.

 

Rövid távú futamokra és helyi felfutókra fejlesztette ki a Lotus az áramvonalas felépítményű Eleven típust. Összesen 270 példány épült. Mögötte a kék és a sárga gép szintén Lotus, a középmotoros Europa

Rövid távú futamokra és hegyi felfutókra fejlesztette ki a Lotus az áramvonalas felépítményű Eleven típust. Összesen 270 példány épült. Mögötte a kék és a sárga gép szintén Lotus, a középmotoros Europa

2006-ban, az húszas, harmincas évek hagyományait felelevenítve indítottja útjára a Retro Mobil a Concours d’Elegance veteránautós szépségversenyt. Az esemény partnere a gyönyörű, ősfás parkos helyszínt biztosító, ötcsillagos hévízi Lotus Therme Hotel & Spa és idén már 11. alkalommal gyűltek össze a régi autók szerelmesei, tulajdonosok és nézők egyaránt.

Korszakok és földrészek egymás mellett: balra a farmotoros Hillman Imp az 1960-as évek Angliáját, középen az 1935-ös Ford V8 az amerikai Bonnie és Clyde korszakot, jobbra a Citroen BX az 1980-as évek európai stílusát képviseli

Korszakok és földrészek egymás mellett: balra a farmotoros Hillman Imp az 1960-as évek Angliáját, középen az 1935-ös Ford V8 az amerikai Bonnie és Clyde korszakot, jobbra a Citroen BX az 1980-as évek európai stílusát képviseli

Az eseményt idén is színesítette az osztrák Lotus Club jelenléte, akik egy különleges és ritka pálya-versenyautóval, valamint két középmotoros Europa típussal neveztek. A legöregebb autó, egy Ford V8 kupé 1935-ben készült az Egyesült Államokban, a legfiatalabb gép pedig egy jövőre már veteránkorú, amerikai piacos, szinte az utolsó csavarjáig eredeti állapotú BMW M6 (1987) volt.

Izomautók egymás között: a BMW M6 amerikai kivitelű, ezért a 286 LE-s sorhatost katalizátorral szerelték , ami cirka 25 LE-t elvett a teljesítményből. A Pontiac GTI igazi macsó muscle car, teljes felújítás után érkezett Hévízre

Izomautók egymás között: a BMW M6 amerikai kivitelű, ezért a 286 LE-s sorhatost katalizátorral szerelték, ami cirka 25 LE-t elvett a teljesítményből. A Pontiac GTO igazi nagyhangú, macsó muscle car, teljes felújítás után érkezett Hévízre

A luxusautók mellett igazi kuriózumokat is megcsodálhattak a látogatók, akiknek most először sajnos nem kedvezett a szeszélyes tavaszi időjárás: a szombati kellemes, napfényes idő vasárnapra borult, hideg és szeles lett, többször eleredt az eső is, így a verseny során először a szálloda bárjában került sor a díjátadóra.

Elegáns a bronz és a barna színkombináció a Rolls-Royce-on. Mögötte egy másik angol gép, a kategóriagyőztes Land Rover Series IIA

Elegáns a bronz és a barna színkombináció a Rolls-Royce-on. Mögötte egy másik angol gép, a kategóriagyőztes, 88 colos rövid tengelytávú Land Rover Series IIA

Az érdekességek közül ki kell emelni a Magyar Autóklub 1969-es, Formula Vee versenyautóját, amellyel Bratincsák György hazai futamon indult a Népligetben, ám a gép összetört. A Volkswagen Bogár alapra épített autó hosszú időre eltűnt, majd a Közlekedési Múzeum vette át megőrzésre – tőlük kapta vissza az Autóklub és a martonvásári Kacsári fivéreket kérték fel a ritkaság felújítására. A teljes, kalandokban bővelkedő történet médiapartnerünk, az Origo autós rovatában olvasható el.

Eredetileg az Egyesült Államokban készültek a Formula V, vagy Vee versenyautók. Ezt a ritkaságot a Magyar Autóklub restauráltatta

Eredetileg az Egyesült Államokban készültek a Formula V, vagy Vee versenyautók. Ezt a ritkaságot a Magyar Autóklub restauráltatta

A díjakat szakmai zsűri ítélte oda, mint minden évben, a döntést Eszterváry Ervin, a zsűri elnöke, Szécsényi Gábor, a Retro Mobil magazin főszerkesztője, Karner Miklós főszerkesztő-helyettes és Krepsz Zoltán szerkesztő hozta meg. A szakmai díjak mellett több különdíjat is átvehettek a tulajdonosok, a fődíjat, a közönségszavazás eredményeként a Lotus Eleven érdemelte ki.

Íme, a győztesek listája:

Szakmai díjak

A legszebb autó 1932-1946 – Ford V8 Coupe 1935, Uher Iván

A legszebb autó 1947-1961 – MGA 1959, Véghné Turner Adrienn

A legszebb autó 1962-1971 – Auto Union 1000s 1962, Horváth Gábor

A legszebb autó 1972-1985 – Lotus Europa 1972, Helmut Jakisch

A legszebb eredeti állapot – Škoda Octavia 1968, Erdélyi Zoltán

A legszebb enteriőr – Mercedes-Benz W111 280 SE 3.5, Somogyi Attila

A legszebb olasz autó – Fiat 124 Spider 1980, Páli Romeo

A legszebb német autó – BMW 2000 CS 1967, Horváth Gábor

A legszebb francia autó – Renault R4 1978, Firnigl Attila

A legszebb angol autó – Land Rover Series IIA 1963, Szabó Gábor

A legszebb ázsiai autó – Toyota Hilux 1982, Farkas István

A legszebb amerikai autó – Pontiac GTO 1970, Selei Ernő

A legszebb nyitott autó – Opel Kapitän Herbmüller 1940, Keller Balázs

A legszebb hűtőmaszk – Rolls-Rolyce Silver Shadow 1979, Lakatos Ferenc

A legszebb sárvédő – Chevrolet Corvette 1977, Brecsok Ádám

Különdíjak

Retro Mobil különdíj – BMW M6 1987, Révai Ákos

Szálloda különdíj – Hillman Imp 1965, Lakos Tibor

MAVAMSZ különdíj – Pontiac GTO 1970, Selei Ernő

Kárászy Kft. különdíj – Mercedes-Benz 230 SL, Bakos István

Santhion szubjektív – Lotus Eleven 1963, Josef Reschreiter

Fődíj

Best of Show – Lotus Eleven 1963, Josef Reschreiter

 

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás