Serleg
XI. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz - Szépségfarm
Tizenegyedik alkalommal gyűltek össze a veteránok és tulajdonosaik Hévízen, hogy részt vehessenek a hagyományteremtő Lotus – Retro Mobil eleganciaversenyen.

Rövid távú futamokra és hegyi felfutókra fejlesztette ki a Lotus az áramvonalas felépítményű Eleven típust. Összesen 270 példány épült. Mögötte a kék és a sárga gép szintén Lotus, a középmotoros Europa
2006-ban, az húszas, harmincas évek hagyományait felelevenítve indítottja útjára a Retro Mobil a Concours d’Elegance veteránautós szépségversenyt. Az esemény partnere a gyönyörű, ősfás parkos helyszínt biztosító, ötcsillagos hévízi Lotus Therme Hotel & Spa és idén már 11. alkalommal gyűltek össze a régi autók szerelmesei, tulajdonosok és nézők egyaránt.

Korszakok és földrészek egymás mellett: balra a farmotoros Hillman Imp az 1960-as évek Angliáját, középen az 1935-ös Ford V8 az amerikai Bonnie és Clyde korszakot, jobbra a Citroen BX az 1980-as évek európai stílusát képviseli
Az eseményt idén is színesítette az osztrák Lotus Club jelenléte, akik egy különleges és ritka pálya-versenyautóval, valamint két középmotoros Europa típussal neveztek. A legöregebb autó, egy Ford V8 kupé 1935-ben készült az Egyesült Államokban, a legfiatalabb gép pedig egy jövőre már veteránkorú, amerikai piacos, szinte az utolsó csavarjáig eredeti állapotú BMW M6 (1987) volt.

Izomautók egymás között: a BMW M6 amerikai kivitelű, ezért a 286 LE-s sorhatost katalizátorral szerelték, ami cirka 25 LE-t elvett a teljesítményből. A Pontiac GTO igazi nagyhangú, macsó muscle car, teljes felújítás után érkezett Hévízre
A luxusautók mellett igazi kuriózumokat is megcsodálhattak a látogatók, akiknek most először sajnos nem kedvezett a szeszélyes tavaszi időjárás: a szombati kellemes, napfényes idő vasárnapra borult, hideg és szeles lett, többször eleredt az eső is, így a verseny során először a szálloda bárjában került sor a díjátadóra.

Elegáns a bronz és a barna színkombináció a Rolls-Royce-on. Mögötte egy másik angol gép, a kategóriagyőztes, 88 colos rövid tengelytávú Land Rover Series IIA
Az érdekességek közül ki kell emelni a Magyar Autóklub 1969-es, Formula Vee versenyautóját, amellyel Bratincsák György hazai futamon indult a Népligetben, ám a gép összetört. A Volkswagen Bogár alapra épített autó hosszú időre eltűnt, majd a Közlekedési Múzeum vette át megőrzésre – tőlük kapta vissza az Autóklub és a martonvásári Kacsári fivéreket kérték fel a ritkaság felújítására. A teljes, kalandokban bővelkedő történet médiapartnerünk, az Origo autós rovatában olvasható el.

Eredetileg az Egyesült Államokban készültek a Formula V, vagy Vee versenyautók. Ezt a ritkaságot a Magyar Autóklub restauráltatta
A díjakat szakmai zsűri ítélte oda, mint minden évben, a döntést Eszterváry Ervin, a zsűri elnöke, Szécsényi Gábor, a Retro Mobil magazin főszerkesztője, Karner Miklós főszerkesztő-helyettes és Krepsz Zoltán szerkesztő hozta meg. A szakmai díjak mellett több különdíjat is átvehettek a tulajdonosok, a fődíjat, a közönségszavazás eredményeként a Lotus Eleven érdemelte ki.
Íme, a győztesek listája:
Szakmai díjak
A legszebb autó 1932-1946 – Ford V8 Coupe 1935, Uher Iván
A legszebb autó 1947-1961 – MGA 1959, Véghné Turner Adrienn
A legszebb autó 1962-1971 – Auto Union 1000s 1962, Horváth Gábor
A legszebb autó 1972-1985 – Lotus Europa 1972, Helmut Jakisch
A legszebb eredeti állapot – Škoda Octavia 1968, Erdélyi Zoltán
A legszebb enteriőr – Mercedes-Benz W111 280 SE 3.5, Somogyi Attila
A legszebb olasz autó – Fiat 124 Spider 1980, Páli Romeo
A legszebb német autó – BMW 2000 CS 1967, Horváth Gábor
A legszebb francia autó – Renault R4 1978, Firnigl Attila
A legszebb angol autó – Land Rover Series IIA 1963, Szabó Gábor
A legszebb ázsiai autó – Toyota Hilux 1982, Farkas István
A legszebb amerikai autó – Pontiac GTO 1970, Selei Ernő
A legszebb nyitott autó – Opel Kapitän Herbmüller 1940, Keller Balázs
A legszebb hűtőmaszk – Rolls-Rolyce Silver Shadow 1979, Lakatos Ferenc
A legszebb sárvédő – Chevrolet Corvette 1977, Brecsok Ádám
Különdíjak
Retro Mobil különdíj – BMW M6 1987, Révai Ákos
Szálloda különdíj – Hillman Imp 1965, Lakos Tibor
MAVAMSZ különdíj – Pontiac GTO 1970, Selei Ernő
Kárászy Kft. különdíj – Mercedes-Benz 230 SL, Bakos István
Santhion szubjektív – Lotus Eleven 1963, Josef Reschreiter
Fődíj
Best of Show – Lotus Eleven 1963, Josef Reschreiter
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.