Dukko
Lady Docker és a Daimler - Ad Astra...
Kleopátra hordszéke óta nem látott a világ olyan fellengzős közlekedési eszközöket, mint Docker nagyságos asszony Daimlerei.

Lady D. guruló öltözője, a Blue Clover ma az USA egyik legpazarabb autógyűjteményében, a Blachhawk múzeumban áll
Ki volt lady Docker? Norah Royce Turner néven született, majd a londoni Cafe De Paris-ban volt táncosnő – és profi férjvadász. 1949-ben már harmadszor házasodott, akkor éppen a multimilliomos arisztokratához, Sir Bernard Dockerhez, a BSA (Birmingham Small Arms) és a Daimler elnökéhez. A botrányairól és beszólásairól is híres asszonyság – akit a bulvársajtó csak pajkos Norah-ként emlegetett – öt különleges autót kapott, vagy inkább csikart ki férjétől. Mind nagyon illett harsány stílusához és sokáig csámcsogott rajtuk a közvélemény. Ehhez azt is tudni kell, hogy Dockerné személyében a Daimler házi szabászának számító Hooper stúdió igazgatósági tagja volt, így könnyen vitte véghez elképzeléseit.

3,0 l-es, soros hathengeres vitte a nem túl sikeres Regency–alapra épített, alukarosszériás Silver Flash-t
Az első gép 1951-ben jött The Golden Car, azaz Aranyautó néven. A DE36 alaptípusra épített (soros nyolchengeres, 5,5 l, 150 LE) túra limuzinra kézzel 7000 aranycsillagot pingáltak és az összes olyan alkatrészt, amit egy normális autón krómoztak volna, aranyozták. Csak az aranybevonat 900 fontba – akkor két Morris Minor árába – került. Egy évvel később szintén a 36-os alvázára épült a kétajtós Blue Clover (Kék lóhere), ezüst lóhere-levelekkel. Leltározzunk az utastérben: minibár kristálypoharakkal, ezüsttermosszal és szendvicsdobozokkal, manikűr- és sminkkészlet, tükör, fésű, ruhakefe, kamera és látcső.

Dockerék farmján, Walesben találták meg a Stardustot a nyolcvanas években. Makulátlanra restaurálták és a Bonhams aukcióján kelt el 110 000 fontért
A giccsparádé talán legszimplább darabja az 1953-as Silver Flash (Ezüst villanás) volt, egy elegáns, négyszemélyes kupé a Daimler Regency bázisán. Itt csak a csomagtérhez méretezett vörös krokodilbőr bőröndkészlet számított különlegességnek. 1954-ben a feltűnési viszketegség újabb bizonyítékaként jött a Stardust (Csillagpor). A DE36 utódjára, a DF400 limuzinra ismét csillagözön zúdult, de ezúttal ezüstből, orrán a művésznőről mintázott szobrocskával. Belsejével sikerült felidézni Marie Antoinette budoárját: krokodil- és gyíkbőrrel szegélyezett brokát üléshuzatok, tükröcskék, sminkasztalok, és kézzel metszett kristálypoharak, természetesen gazdag italkínálattal. Mindez 12 500 fontba, egy szolidabb ház árába került.
Egy évvel később a Golden Zebra zárta az extravagáns sort. Itt is a DK400 alvázára ültették rá a Silver Flash-re emlékeztető, de annál hosszabb és szélesebb kupékasztnit. A hűtőmaszktól a csomagtartó kilincséig arannyal futtatták be, belsőtere zebrabőr huzatával és elefántcsont-műszerfalával az afrikai szafarik hangulatát hozta. A gyár költségén megépített álomautókat rendre a London Motor Show-n mutatták be, ámult is a nép, de az autók semmivel sem vitték előrébb az akkoriban lejtmenetben robogó autógyár ügyét, pedig a házaspár ezt próbálta beadni az igazgatóságnak. A vége az lett, hogy kifizettették velük az összes költséget, Sir Bernardot pedig elmozdították az elnöki bársonyfotelből. Lady D. maga mondott fel a Hoopernél. Ezzel véget ért a Dockerek uralma és fejedelmi életstílusa is, Norah-t gyorsan elfelejtették. 1983-ban holtan találták egy olcsó londoni hotelben.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.