Serleg

2015. április 30. csütörtök, 12:57

X. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz - Ünnepi tárlat

Hagyományteremtő veterános szépségversenyünk tíz éves jubileumához érkezett, az ünnepi alkalom rekordszámú résztvevővel és közönséggel zajlott. Képriport és eredmények.

2006-ban a Retro Mobil magazin kiadója, az Autó News úgy gondolta, a nyomtatott újság mellett remek szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget jelentene egy régi autós szépségverseny, valami hasonló, ami a húszas, harmincas évek Magyarországán kiemelt társadalmi eseménynek számított. Az ötlet mellé szerencse is társult, a gyönyörű, ősfás parkkal rendelkező hévízi ötcsillagos Lotus Therme Hotel & Spa vezetősége örömmel állt a rendezvény mellé, és ma már elmondható, hogy a hagyományteremtő próbálkozás az év egyik legfontosabb és leglátogatottabb veterános eseményévé nőtte ki magát.

Az idei, jubileumi tizedik szépségversenyen a luxusautókkal együtt közel 100 autó sorakozott fel a vasárnapi közönségnapra, a több ezer látogató örömére. A Nissan külön sátorban mutatta be legsportosabb modelljeit, köztük a vadonatúj GT-R-t és a 370Z Nismo változatot, továbbá csatlakozott hozzánk a Citroen, a Fiat, a Honda, a Kia, a Lexus, az Opel és a Peugeot is. Persze, a figyelem középpontjában – mint mindig –  a gyönyörű veteránok álltak, kiegészülve a Nissan Z Klub és a Lotus Austria évek óta hű társaságával.

Szombaton keszthelyi felvonulásra ment a népes mezőny, vasárnap pedig komoly munkája akadt a zsűrinek, na és a közönségnek is, akik szokás szerint szavazhattak a Best of Show nyertesére. A szakmai stáb, név szerint Eszterváry Ervin, Karner Miklós, Krepsz Zoltán és Szécsényi Gábor mögött hiába állt évtizedes rutin, a kategóriagyőztesek kiválasztása ismét komoly fejtörést okozott. A díjakat Valker Emil iparművész késztette, ám ezúttal fém helyett üvegből.

Vidáman pöfög a 104 éves (!) Opel Torpedo, a mezőny legidősebb autója. AMikor elmúlt 100 éves, saját lábon elmentek vele az Opel rüsselsheimi központjába is

Vidáman pöfög a 104 éves (!) Opel Torpedo, a mezőny legidősebb autója. Amikor elmúlt 100 éves, saját lábon elmentek vele az Opel rüsselsheimi központjába is

 

Együtt a család a Mercedes-Benz 280 SE fedélzetén

Együtt a család a V8-assal hajtott Mercedes-Benz 280 SE 3.5 fedélzetén

 

Zajlanak az előkészületek: a szálloda halljában dekorációként parkoló Messerschmitt olyan apró, hogy be tudott gurulni a bejárati ajtón

Zajlanak az előkészületek: a szálloda halljában dekorációként parkoló Messerschmitt olyan apró, hogy ügyesen manőverezve be tudott gurulni a bejárati ajtón

 

Amerikai autókból sosem volt hiány, ez a nagy tepsi egy Cadillac Calais

Amerikai autókból sosem volt hiány, ez a nagy tepsi egy Cadillac Calais

 

Minden évben felvonul a mezőny. A két Mercedes-Benz mögött a vasárnapi kategóriagyőztes Land Rover Series IIA

Minden évben felvonul a mezőny. A két Mercedes-Benz 280 SE 3.5 mögött a vasárnapi kategóriagyőztes Land Rover Series II A (1963)

 

Mindenkit elbűvölt az apró Honda S600 - itt a Magnum Ferrariként ismert 308 GTS után igyekszik. Vasárnap mindkét autó díjat nyert

Mindenkit elbűvölt az apró Honda S600, amelynek 0,6 l-es motorja 57 LE-s – itt éppen a Magnum Ferrariként ismert 308 GTS után igyekszik. Vasárnap mindkét autó díjat nyert

 

Hihetetlen sztori: ez az 1932-es Fiat Balilla ott volt és díjat is nyert az utolsó budapesti Concours d'Elegance versenyen a Margitszigeten! Tőlünk sem ment haza üres kézzel

Hihetetlen sztori: ez az 1932-es FIAT Balilla ott volt és díjat is nyert az utolsó budapesti Concours d’Elegance versenyen a Margitszigeten! Tőlünk sem ment haza üres kézzel

 

Karaszi Zsigmon évek óta különleges autókkal érkezik Hévízre, ez a legújabb szerzeménye, egy 1978-as Excalibur Phaeton Series III. A felvonuláson még nem tudta, hogy másnap ő kapja a legtöbb szavazatot a közönségtől...

Karaszi Zsigmond évek óta különleges autókkal érkezik Hévízre, ez a legújabb szerzeménye, egy 1978-as Excalibur Phaeton Series III. A felvonuláson még nem tudta, hogy másnap ő kapja a legtöbb szavazatot a közönségtől…

 

Itt csak három látható, de összesen négy Mercedesszel érkezett a márka felújításában profi Classic Motor. Az egyik kabrió a szálloda különdíját vitte haza

Itt csak három látható, de összesen négy Mercedesszel érkezett a márka felújításában profi Motor Classic. Az egyik kabrió a szálloda különdíját vitte haza

 

Generációk egymás mellett. A poros Fiat 124 Sport Spider BS1 két évig készült, ritka európai kiadás. A zsűri szerint ez volt a legszebb nyitott autó

Generációk egymás mellett. A piros FIAT 124 Sport Spider BS1 két évig készült, ritka európai kiadás. A zsűri szerint ez volt a legszebb nyitott autó

 

Főszponzorunk, a Nissan hűs sátorban mutatta be az autóit. A veteránokat a Z Klub képviselte

Főszponzorunk, a Nissan hűs sátorban mutatta be az autóit. A veteránokat a Z Klub képviselte

 

Mindig gondolunk a gyerekekre, hiszen ők lehetnek a jövő veterános generációja. Az ugrálóvár, az arcfestés, a rajzolás mellett igazi autóversenyen is részt vehetnek, a pedálos Moszkvicsokkal mindig óriási a küzdelem

Mindig gondolunk a gyerekekre, hiszen ők lesznek a jövő veteránosai. Az ugrálóvár, az arcfestés, a rajzolás mellett igazi autóversenyen is részt vehetnek, a pedálos Moszkvicsokkal mindig óriási a küzdelem

 

Lábon érkezett Hévízre az 1935-ös Opel 1.2 Cabrio Limousine

Lábon érkezett Hévízre az 1935-ös Opel 1.2 Cabrio Limousine

 

Idén 60 éves a DS. Az ID az egyszerűbb kivitel, de ez a kombi nem csak ilyen, hanem ritka amerikai kivitel, mérföldben és Farenheitben mutató műsterekkel

Idén 60 éves a DS. Az ID az egyszerűbb kivitel, de ez az ID19 Familiare kombi nem csak ilyen, hanem ritka amerikai kivitel, mérföldben és Farenheitben mutató műszerekkel

 

Egyre többen hoznak öreg terepjárókat, idén egy Land Rover és ez a Toyota Land Cruiser állta jelképesen a sarat

Egyre többen hoznak öreg, de felújított terepjárókat, idén egy Land Rover (1963) és ez a Toyota Land Cruiser (1977) állta jelképesen a sarat

 

X. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance eredménylistája:

A legszebb autó 1919-ig – Opel Torpedo 1911, Keller László

A legszebb autó 1920-1931 – FIAT Balilla 1932, Horváth Zoltán

A legszebb autó 1932-1946 – Opel 1.2 Cabrio Limousine 1935, Rainer Bügger

A legszebb autó 1947-1961 – Porsche 356 B 1959, Lakatos Gyula

A legszebb autó 1962-1971 – Citroen ID19 Familiare 1965, Bak Mihály

A legszebb autó 1972-1984 – Mercedes-Benz 230 CE C123 1982, Kultmobil – Felkai Gábor

A legszebb angol autó – Land Rover Series II A 1963, Szabó Gábor

A legszebb amerikai autó – Cadillac Series 62 Sedan De Ville 1956, Gehér László

A legszebb francia autó – Renault R4 1969, Bakó István

A legszebb német autó – BMW 2002 Touring 1971, Eszenyi Ferenc

A legszebb olasz autó – Alfa Romeo Spider 1980, Dr. Duráczky József

A legszebb ázsiai autó – Honda S600 1965, Pásztor András

A legszebb eredeti állapotú autó – Ferrari 308 GTS 1980, Selei Ernő

A legszebb enteriőr – Toyota Land Cruiser 1977, Czakó János

A legszebb hűtőmaszk – Excalibur Phaeton 1978, Karaszi Zsigmond

A legszebb nyitott autó – FIAT 124 Sport Spider BS1 1971, Bányász Sándor

A legszebb sárvédő – Auto Union 1000S Coupe De Luxe 1962, Horváth Gábor

Különdíjak:

Best of Show közönségdíj – Excalibur Phaeton 1978, Karaszi Zsigmond 

Lotus Therme Hotel & Spa különdíj – Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Cabrio 1971, Nagy Zsolt

Valker Emil, Santhion szubjektív – Lotus Esprit Turbo 1981, Jakob Kittl Sr.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás