Jelen idő
A Rétromobile 2015 csillagai - Protípusok
Három különleges Mercedes-Benz lesz látható az idei párizsi veteránkiállításon. Az egyik restaurálása csak nemrég fejeződött be.
A Mercedes-Benznél tisztelik a múltat, és a gyári múzeumban vannak olyan autók, amelyekért hiába kopogtatnak a leghíresebb és leggazdagabb gyűjtők – egyik sem eladó. Többek között ilyen a Rudolf Uhlenhaut által tervezett, soros nyolchengeressel hajtott 300 SLR, és ide tartoznak azok a modellek is, amiket most elvisznek Párizsba, hogy a február 4-8. között nyitva tartó Rétromobile 2015 kiállításon a közönség megcsodálhassa őket.

C111-II: 1970-ben nagyon modernnek számított ez a forma. Szemfülesek bizonyára kiszúrják a sokáig elmaradhatatlan pepita üléshuzatot, ekkora csillag embléma pedig csak a kamionokon volt
A C111-II a hetvenes évek kísérleti sportkocsi-generációjának második felvonása, a szárnyas ajtós gépet 2,4 l kamratérfogatú, 350 LE-s, négytárcsás Wankel-motor hajtja, teljes gáznál 300 km/h-s sebességgel. Később a C111-esek hajtását öthengeres turbódízel és V8-as turbós benzines erőforrásokra bízták.
Valódi kuriózum a 300 SL (W194) versenyváltozatának 1953-as prototípusa, orrában 3,0 l-es, 215 LE-s (később 255 LE-s), soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses benzinessel. A harmadik veterán pedig nem ismeretlen a Retro Mobil olvasói előtt: az áramvonalas, 1937-ben épült 540 K Streamliner rövid története ide kattintva érhető el.
Kedvcsinálónak videó összefoglaló a Rétromobile 2014 eseményről.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.