Serleg

2014. szeptember 18. csütörtök, 19:12

Projekt: Geheim! - Titoktár

Izgalmas időszaki kiállítás várja a Porsche múzeum látogatóit január közepéig.

A prototípusok fontos, de ritkán látható mérföldkövei az autótörténelemnek. Legtöbbször furcsák, szokatlanok, megelőzik a korukat és ezt nehéz elfogadni, de az idő mindenre választ ad. Az “igazi” Porsche leginkább bogárhátú sportkocsijaival, a 356-ossal és a 911-essel él a képzeletünkben, aki azonban 2014. szeptember 17. és 2015. január 11. között ellátogat a stuttgarti Porsche Museum időszaki Projekt: Geheim! kiállítására (nyitva tartással, árakkal kapcsolatos infók ide kattintva), megdöbbenve tapasztalhatja, mennyi minden járt a mérnökök fejében.

Előtérben az FLA koncepciójármű, mögötte fehér színben a sebességrekorder, négyhengeres, 2,0 l-es turbómotorral hajtott 924-es

A prototípusokat bemutató tárlat évtizedeket ível át, vannak olyan autók, amiknél tényleg szárnyalhatott a képzelet, és olyanok is, amelyek karnyújtásnyira voltak a szériagyártástól. Szemezgetve a felhozatalból, már a kilencvenes évek elején lehetett volna négyajtós Porsche, a mai Panamera helyett 989 jelzéssel. Az 1991-es kísérleti kocsit 4,2 l-es, 350 LE-s V8-as vitte 279 km/h-s csúcstempóval. Látható továbbá az a nem éppen szépségdíjas, de rendkívül áramvonalas és gyors 924-es (1976/77), amely a típus leggyorsabb példánya: a 2,0 l-es, turbós négyhengeressel 280 km/h volt a végsebessége.

Szerkezeti állapotban látható a 995-ös, a forma a 928-as öröksége. 3,0 l-es, csupán 130 LE-s, hengerlekapcsolós üzemre is képes V8-ast szántak a hajtására, de felmerült egy kisebb, 2,2 l-es, négyhengeres motor is. A kocsi súlya 1290 kg, végsebessége 200 km/h

Az orrmotoros 928-ason alapuló 995-ös (1978/79) mai is megdöbbentő, mint fenntartható, kedvező zajkibocsátású, jellegéhez képest szerény fogyasztású (9,0 l/100 km) sportkocsi. Olyan érdekességek sorakoztak benne, mint a hengerlekapcsolós spórolás, a könnyű építés (alumíniumkarosszéria), valamint a dupla kuplungos sebességváltó. Nem hiányzik a sorból egy másik hasonló jármű, a Golf-méretű FLA sem, amely bő öt évvel előzte meg a 995-öst, és korábban már mi is írtunk róla.

Rövid mozgóképes összefoglaló a tárlattal kapcsolatban.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás