Serleg

2014. április 29. kedd, 17:12

IX. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz - Szépségverseny

Régi ismerősök adtak egymásnak randevút, új barátságok köttettek, és ahogy minden évben lenni szokott, a közönségdíj szavazásának eredménye hajszálon múlt. Vagy inkább fűszálon?

Igazi kis ékszerdoboz a Morris Eight Tourer, amely a zsűri döntése szerint a legszebb angol autónak járó elismerésben részesült. A felújított, 1936-os járművet nem félti gazdája, ha úgy adódik, akár bevásárolni is eljár vele, a járókelők legnagyobb örömére

Ha stílusosak akarunk lenni – ami egy eleganciaversennyel kapcsolatban az elvárható minimum -, akkor fűszálon, hiszen az 5 csillagos hévízi Lotus Therme Hotel & Spa szálloda ősfás területén, az épület mögötti füves parkban sorakoztak fel a 2014-es mezőny járművei. A rendszeres látogatók sok régi ismerőssel találkozhattak, hiszen a Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance 2006-ban hagyományteremtő jelleggel indult útjára, de szép számmal érkeztek új nevezők, eddig még nem látott autókkal. A szombati programra szó szerint árnyékot vetett az esős, a borús időjárás, de az érkezések, a szobafoglalások után délutánra előbújt a Nap, és kellemes, tavaszias hangulatban kezdődhetett az 1/100-as futam.

Minden évben több esélyes közül kell kiválasztani a legszebb hűtőmaszkért járó díjat, a IX. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance nyertese a második világháború utáni első Rolls-Royce típus, a Silver Wraith (1947) lett

A tavalyi sikerre való tekintettel, a szervező Retro Mobil magazin csapata ezúttal már öt állomásos, az ügyességi számok mellett fejtörővel is nehezített körversenyt hirdetett meg, és a nevezők nem csak a szálloda parkjának belső úthálózatán haladtak, az itiner Hévízen vezetett körbe. A legkevesebb hibapontot gyűjtve, és minden kérdésre helyes választ adva Koszorús Balázs végzett az első helyen, aranyszínű Cadillac Calais (1974) kupéjával.

Mint általában minden autós rendezvényen, az amerikai izomautókért rajong a közönség, ebben az 1975-ös, eredeti fényezésű, nagyon szép állapotban megőrzött Chevrolet Corvette C3-asban viszont a zsűri is fantáziát látott. A jutalom nem maradt el, a tulajdonos a legszebb amerikai autónak járó díjjal térhetett haza

Este gálavacsorával és kvízjátékkal folytatódott a program, és kellemes meglepetésre egy hölgy résztvevő adta a zsűri muzeológusa által szerkesztett kérdőíven a legtöbb helyes választ, konkrétan tízből kilencet – Anikó azért bevallotta, társaságának férfi tagjai segítették őt, de boldogan vette át a nyereményt, a Retro Mobil magazin egyéves előfizetését.

Amíg szombaton zárt körű, bensőséges hangulatú az esemény, vasárnap minden látogatót szeretettel várnak, lehet beszélni a tulajdonosokkal, akik örömmel mutatják meg autóikat – ilyenkor százszámra készülnek a fényképek, dübörögnek a motorok. Itt éppen a Porsche 911 SC-t csodálja valaki, amely az eredményhirdetésnél a legszebb enteriőrért járó díjért gördülhetett ki

Vasárnapra megmaradt a szikrázó napsütés, és bőven akadt munkája a zsűrinek, amelynek stábja 2006 óta, tehát a kezdetektől változatlan: a díjakról Eszterváry Ervin, Karner Miklós, Krepsz Zoltán és Szécsényi Gábor döntött, ám e szakmai elismerések mellett a többféle különdíj, valamint a Best of Show, azaz a közönségdíj is rangos elismerés. Amíg a zsűri előre meghatározott kategóriák alapján értékelt, addig a szálloda, valamint a MAVAMSZ által felajánlott különdíj odaítélése teljesen szubjektív volt.

Karaszi Zsigmond és családja minden évben több autóval érkezik, idén ez a bordó Jaguar E-type SIII V12 Roadster lett a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség kedvence – a képen Fábián László (középen), az esemény műsorvezetője kérdezi a tulajdonost, jobbról Dr. Falcsik István, a MAVAMSZ képviselője

Előbbinek egy nem patika állapotúra restaurált, de éppen ettől őszinte, és meglehetősen ritka FIAT 2100 (1960) gazdája, Böjte Sándor örülhetett, míg a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség (MAVAMSZ) képviselője, Dr. Falcsik István úgy vélte, hogy Karaszi Zsigmond bordó színű, 12 hengeres Jaguar E-type SIII Roadster autója a legszebb.

Megkímélt BMW, orvos tulajdonossal. Jelen esetben nem nepperes átverésről lenne szó, Dr. Duráczky József 1978-ban, újonnan vásárolta ezt a bőrbelsős 633i-t, azóta 20 ezer km-t sem ment vele (!!!), de a mai napig szeretettel babusgatja a bajor kupét, amely meghálálja a gondoskodást. Nem volt vita a zsűritagok között, hogy melyik autó nyerjen a legszebb eredeti jármű kategóriájában…

A Retro Mobil magazin szubjektív különdíját Erdélyi Zoltán vihette haza egy narancsszínű BMW 2002-essel (1971), amely korhű részleteivel, valamint ritka automata sebességváltójával keltette fel a díjat ezúttal odaítélő Karner Miklós érdeklődését. Tavaly – többszöri átszámolással – három szavazaton múlt a Best of Show nyertese, idén pedig még alaposabban kellett rakosgatni a cédulákat, mert három autóra is özönlöttek a voksok. Az Opel Torpedo (1911), a Cadillac 62 Sedan (1942), valamint a Ford Mustang Coupe (1966) fej-fej melletti küzdelméből végül a Mustang és tulajdonosa, Trapp Ferenc került ki győztesen – a hévízi látogatók imádják ezt a homokszínű, mély V8-as bugyborékolással dübörgő amerikai izomjárgányt, amely tavaly is besöpörte a közönségdíjat.

Íme, a IX. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance teljes eredménylistája:

A legszebb autó 1919-ig – Opel Torpedo 1911, Keller László

A legszebb autó 1932-1946 – Cadillac 62 Sedan 1942, Garamvölgyi Gyula

A legszebb autó 1947-1961 – Mercedes-Benz 170 DS 1953, Szekeres Tibor

A legszebb autó 1962-1971 – Amphicar 770 1964, Karaszi Eszter

A legszebb autó 1972-1984 – FIAT 124 Sport Spider 1981, Eszenyi Ferenc

A legszebb angol autó – Morris Eight Tourer 1936, Wágner László

A legszebb amerikai autó – Chevrolet Corvette 1975, Horváth Csaba

A legszebb francia autó – Renault R4 1969, Bakó István

A legszebb német autó – Mercedes-Benz 190 SL 1958, Nagy Zsolt

A legszebb olasz autó – FIAT 128 Moretti 1975, Hans Holzer

A legszebb ázsiai autó – Nissan 280ZX 1982, Kultmobil

A legszebb eredeti állapotú autó – BMW 633i 1978, Dr. Duráczky József

A legszebb enteriőr – Porsche 911 SC Targa 1982, Vágusz Krisztián

A legszebb hűtőmaszk – Rolls-Royce Silver Wraith 1947, Dr. Orosz Csaba

A legszebb nyitott autó – Volkswagen Karmann Ghia 1969, Czakó János

A legszebb sárvédő – Cadillac Fleetwood 1960, Bakos Zoltán

Különdíjak:

Best of Show közönségdíj – Ford Mustang Coupe 1966, Trapp Ferenc

MAVAMSZ különdíj – Jaguar E-type SIII V12 Roadster 1973, Karaszi Zsigmond

Retro Mobil magazin különdíj – BMW 2002 Automatic 1971, Erdélyi Zoltán

Lotus Therme Hotel & Spa különdíj – FIAT 2100 1960, Böjte Sándor

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás