Jelen idő
Ritkaság: Mercedes-Benz W100 Coupe - Egyke
Csupán egyetlen kétajtós készült a legendás 600-as modellből. Még ma is megvan.

Presztízs és méret tekintetében is az S-osztály felett áll az eredeti 600-as, amely a korabeli Rolls-Royce-ok, Bentley-k vetélytársa volt. Olyan hírességek vásárolták, mint az autóbolond karmester Herbert von Karajan, vagy a divatdiktátor Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel
A Mercedes-Benz 600 (gyári kód: W100) egy darabka stuttgarti történelem. Sokak szerint ez volt az utolsó igazi luxusmodell a csillagos márka kínálatában, az S-osztály hozzá képest más műfaj, ha úgy tetszik konfekcióáru, hiába jelölik a W140-es “bálnától” kezdve újra 600-assal a legdrágább, V12-es motorral szerelt kiadást. Az eredeti 600-as 1963-ban jelent meg, és meglepően hosszú ideig, 1981-ig szerepelt a rendelési listán. 18 év alatt csupán 2677 autó készült, ennek zömét a normál tengelytávú (SWB) karosszéria tette ki, közismertebb, de ritkább a hosszú (LWB) változat, és alig öt tucat Landaulet hagyta el az üzemet, még a Vatikánba is jutott pápamobilként, amelyben hátul trónszerű ülés szolgálta az egyházfő kényelmét. Azonban mind közül kiemelkedik a Coupe, amely nem ment át a házi szűrőn, és a prototípuson kívül többet nem gyártottak.

Bőr, fa fém, ahogy az lenni szokott. Hátul egyszerű padon ültek, nem volt formázva az ülés. Érdekes, hogy sem elöl, sem hátul nincsenek fejtámlák
Az autó stílusa két ajtóval is összetéveszthetetlen, a limuzinokhoz képest szerényebb méretei így is tekintélyt parancsolnak. A tengelytáv “csupán” 298 cm, a karosszéria hosszúsága 5,3 m, a kerekek 15 colosak. A műszerfal a limuzinból származik, hátra a kupékra jellemzően az első üléstámla előredöntésével lehet beülni. A légrugózással puhán suhanó óriást a jól ismert, a későbbi 450 SEL 6.9 alapját is adó M100 jelű, 6,3 l-es, 250 LE-s V8-as vitte 500 Nm nyomatékkal. A 2,45 tonnás saját tömeg ellenére a kupé valamivel kevesebb, mint 10 s alatt gyorsult 0-100-ra, végsebessége meghaladta a 200 km/h-t. A 600 Coupe egyedi példányban készült 1965-ben, de az évtizedek során nem kallódott el, ma is megvan, igaz, nem a gyári, hanem egy privát gyűjtemény féltett kincse.
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.