Jelen idő

2014. január 17. péntek, 18:20

Ritkaság: Mercedes-Benz W100 Coupe - Egyke

Csupán egyetlen kétajtós készült a legendás 600-as modellből. Még ma is megvan.

Presztízs és méret tekintetében is az S-osztály felett áll az eredeti 600-as, amely a korabeli Rolls-Royce-ok, Bentley-k vetélytársa volt. Olyan hírességek vásárolták, mint az autóbolond karmester Herbert von Karajan, vagy a divatdiktátor Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel

A Mercedes-Benz 600 (gyári kód: W100) egy darabka stuttgarti történelem. Sokak szerint ez volt az utolsó igazi luxusmodell a csillagos márka kínálatában, az S-osztály hozzá képest más műfaj, ha úgy tetszik konfekcióáru, hiába jelölik a W140-es “bálnától” kezdve újra 600-assal a legdrágább, V12-es motorral szerelt kiadást. Az eredeti 600-as 1963-ban jelent meg, és meglepően hosszú ideig, 1981-ig szerepelt a rendelési listán. 18 év alatt csupán 2677 autó készült, ennek zömét a normál tengelytávú (SWB) karosszéria tette ki, közismertebb, de ritkább a hosszú (LWB) változat, és alig öt tucat Landaulet hagyta el az üzemet, még a Vatikánba is jutott pápamobilként, amelyben hátul trónszerű ülés szolgálta az egyházfő kényelmét. Azonban mind közül kiemelkedik a Coupe, amely nem ment át a házi szűrőn, és a prototípuson kívül többet nem gyártottak.

Bőr, fa fém, ahogy az lenni szokott. Hátul egyszerű padon ültek, nem volt formázva az ülés. Érdekes, hogy sem elöl, sem hátul nincsenek fejtámlák

Az autó stílusa két ajtóval is összetéveszthetetlen, a limuzinokhoz képest szerényebb méretei így is tekintélyt parancsolnak. A tengelytáv “csupán” 298 cm, a karosszéria hosszúsága 5,3 m, a kerekek 15 colosak. A műszerfal a limuzinból származik, hátra a kupékra jellemzően az első üléstámla előredöntésével lehet beülni. A légrugózással puhán suhanó óriást a jól ismert, a későbbi 450 SEL 6.9 alapját is adó M100 jelű, 6,3 l-es, 250 LE-s V8-as vitte 500 Nm nyomatékkal. A 2,45 tonnás saját tömeg ellenére a kupé valamivel kevesebb, mint 10 s alatt gyorsult 0-100-ra, végsebessége meghaladta a 200 km/h-t. A 600 Coupe egyedi példányban készült 1965-ben, de az évtizedek során nem kallódott el, ma is megvan, igaz, nem a gyári, hanem egy privát gyűjtemény féltett kincse.

Kissé szögletes, de arányaiban harmonikus forma. A V8-as oldalanként egy-egy kipufogón keresztül dörmög, de csak szolidan, elvégre a 600-as két ajtóval sem harsány izomautó

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás