Serleg
VIII. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz - Versengés az eleganciáért!
A nyolcadik alkalommal megrendezett veterán szépségversenyen mindössze három szavazat döntött a közönségdíj sorsáról. És ez csak a kezdet volt!

Csupán két Opel Kapitän Herbmüller létezéséről tudni, és ebből az egyik Hévízen parádézott. Az egyedi építésű kabrió nem csak a közönség, de a zsűri tetszését is elnyerte, és a legszebb nyitott autónak járó díjjal jutalmazta
Gyönyörű napsütéses, nyárias hangulatú időben, idén immáron nyolcadik alkalommal adott otthont Magyarország egyetlen veteránautós szépségversenyének a hévízi Lotus Therme Hotel & Spa ősfás parkja. A Retro Mobil magazinnal közösen rendezett Concours d’Elegance hétvége mondhatni tradicionálisan zajlott: a gálavacsorával és kvízjátékkal záruló szombati programot napközben keszthelyi felvonulás, valamint mini 1/100-as futam színesítette (ennek győztese Viszkok Péter lett 1964-es Volvo 121 Amazonnal), vasárnap pedig a nagyközönség is megcsodálhatta az autókat, sőt, dönthetett a Best of Show díj nyerteséről. A szavazás eddig sosem tapasztalt izgalmakat hozott, csupán három (nem tévedés, többször ellenőrizve is tényleg három) voks döntött a végelszámoláskor, ráadásul e nemes, fej-fej melletti küzdelmet egy 1966-os és egy 1968-as Ford Mustang Coupe vívta egymással – a csata végül a két évvel idősebb “pony car” győzelmét hozta.

Mindenki érdeklődve várja, hogyan indul be az 1923-as Salmson VAL 3 GP motorja. A Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance varázsa, hogy a kiállított autók nincsenek elkerítve, a tulajdonosok pedig örömmel mutatják meg féltett kincseiket
A közönség mellett természetesen a négyfős szakmai zsűri sem tétlenkedett: ugyan az autók alapos szemléje már szombaton kora délután elkezdődött, Eszterváry Ervin, Karner Miklós, Krepsz Zoltán és Szécsényi Gábor még vasárnap, az ünnepélyes díjkiosztó előtt fél órával is tanakodott, hogy a kategóriákban méltó helyre kerüljenek Valker Emil képzőművész egyedi, a VIII. Lotus – Retro Mobil Concours d’Elegance tiszteletére fémből készített alkotásai. Íme, a 2013-as verseny győztesei.
A legszebb autó 1919-1930 – Salmson VAL 3 GP 1923, Lukács Zsolt
A legszebb autó 1931-1945 – FIAT 508 Balilla 1932, Horváth Zoltán
A legszebb autó 1946-1960 – Mercedes-Benz 170 DS 1953, Szekeres Tibor
A legszebb autó 1961-1970 – Amphicar 770 1964, Karaszi Eszter
A legszebb autó 1971-1983 – Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe 1971, Eszenyi Ferenc
A legszebb angol autó – Triumph TR4 1963, Dr. Kálmán István
A legszebb amerikai autó – Ford Mustang Coupe 1968, Kloó János
A legszebb francia autó – Citroën DS 23 Pallas 1975, Bak Mihály
A legszebb német autó – BMW 3200 CS 1966, Selei Ernő
A legszebb olasz autó – FIAT 509 Spinto Monza 1925, Jutta Leser
A legszebb volt szocialista autó – Skoda 110 R 1972, Balog Zoltán
A legszebb eredeti állapotú autó – BMW M6 1987, Révai Ákos
A legszebb enteriőr – Mercedes-Benz 280 SL 1971, Nagy Zsolt
A legszebb hűtőmaszk – MG TD 1951, Viszkok Pál
A legszebb nyitott autó – Opel Kapitän Herbmüller 1940, Keller Balázs
A legszebb sárvédő – BMW 502 1955, Fercsik László
Best of Show közönségdíj – Ford Mustang Coupe 1966, Trapp Ferenc

Itáliai versenyautóhoz illően tűzpirosban pompázott ez a FIAT 509 alapú ritka sportmodell, amelynek hölgy tulajdonosa a legszebb olasz autónak járó díjat vehette át
A kategóriákon kívül három különdíj is kiosztásra került:
Retro Mobil magazin különdíj – Mercedes-Benz 220 SB 1965, Dalman Péter
MAVAMSZ különdíj – Volvo 121 Amazon 1964, Viszkok Péter
Lotus Therme Hotel & Spa különdíj – Borgward Isabella 1961, Hans Seidenschwarz
Hozzászólások
Friss anyagok

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.