Jelen idő

2008. június 19. csütörtök, 15:10

Új helyszínen az Álomautó Múzeum - Oroszlánok kapujában

A főként tengerentúli autókról rövid idő alatt híressé vált Álomautó Múzeum új helyszínen, új díszletekkel és egyre több európai autóval vár látogatókat.

Álomautó

Már a bejárat is meghatározó, egy-egy autómatuzsálem mindig parkol a parkban

Az Újvilágból hazatért Farkasdy Károly nem csupán a budafoki Camponában, a világ több pontján is tropicariumot üzemeltet, álomautóit azonban csupán egy helyen láttatja. A négykerekűek március 15. óta a bevásárlóközpontból patinásabb helyszínre, a szintén budafoki Oroszlános Udvarba, a valaha a Törley-pincészethez tartozó épületbe költöztek. Napjainkban még „csupán” 3700 m2-en sorakozik a csaknem 70 autó. A kiállítótér területe a korábbinál jóval nagyobb, de tartalékok még mindig vannak: az épület egy részét a vízáteresztő tető miatt csak némi javítás után tudják a hasznosítható területhez csatolni. Nemcsak a kiállítótér,a tárlat is folyamatosan változik, a kiállított darabok mind megvásárolhatók, bérelhetők, Farkasdy úr raktárkészletében pedig bőven vannak felújítandó vagy már felújítás alatt álló ,,munkadarabok”.

Álomautó

A tapi tabu, de minden autó belseje alaposan szemügyre vehető

jellegzetesen vakolatlan pincébe lépve érdekes élménykavalkád fogadja a látogatót. Az autók és a tető tartóoszlopai között pálmafák állnak, a látványtól megszédülő bámészkodó fecskefarkú autófenékből formált kanapéra ülhet. Sokat persze nem pihenhet, a berendezés nem csupán élménydús, élő is: a bejárat után egy pajtában rozsdálló négykerekű lapul, a dekorációhoz fal mellé támasztott ócska abroncs, szalma és néhány élő, reggelente meleg tojással örvendeztető tyúk egyaránt társul. Néhány méterrel odébb már restaurálást láthatunk: az autó alatt fekvő bábu CD-ről löki a blamát: „Jóska, hol van a kalapács? Nem is olyan borzalmas ez, csak egy kicsit rozsdás…”

Álomautó

A kiállítóteremből csak a bolton keresztül vezet kiút, modellautók, relikviák hada kínálkozik

A pince többi részében már kész autókat, leginkább korhű díszlet előtt láthatunk. A nyitott Mustanghoz példaképp „hawaii mintás” inget hordó srác, a temetői Cadillachez halotti lepel és illő háttér társul. Persze egyedi díszlet még sok különlegességhez jár, kiemelt a Stutz Blackhawk vagy egy-egy Rolls-Royce is. A 64-es Corvette Sting Ray és az 57-es Cadillac Fleetwood között meghitt piknik látható, a háttérből persze világító parkfüvet és toronyházakat is vetítenek.

Az „üzemet” nap mint nap maga irányító Farkasdy Károly persze nemcsak a berendezéshez, az üzlethez is ért, a kijárat felé tartó út a shopon keresztül vezet, innen csak modellautók rengetegén, amerikai relikviák hadán keresztül lehet kijutni. A kellemes parkszerű udvarban egy-egy idős autót mindig látni, érdekesség is bőven akad. Mi a műhelybe is bejuthattunk, az autókon saját csapat, teljes munkaidőben dolgozik. Ottjártunkkor a tengerentúli gépek között egy szinte kész Rolls-Royce is állt, a gazda épp az európai autók felé nyitásról mesélt, több

Álomautó

A műhely nem része a kiállításnak, itt születik újjá az összes autó, mielőtt a főépületbe kerülne

Volvót és ritka BMW-t is várt, ezek a felújítás után szintén a kiállítótérbe kerülnek majd. A gyűjtemény gyakorlatilag autószalon is, a restaurált, működőképes autók feletti adatlapon vételár olvasható. A biznisz volumene még nem jelentős, de havi egy autó rendszerint új tulajdonosával gördül ki. A kiállítás legalább ennyivel bővül is hónapról hónapra.

Álomautó

A pince oszlopai között csaknem 70 autókülönlegesség rejtőzik, a díszletek nemcsak korukról, lég- és kultúrkörükről is sokat mesélnek

Álomautó

Az új díszlet nyitóképe egy húsvér pajtát hoz. Az autóban kotló tyúkok nem vágynak ki onnan

Álomautó

A pajta után restaurálás következik, a CD-ről, de élethűen érkező kalapálást néhány tipikus „műhelypárbeszéd” színesíti

Álomautó

Morbid ajánlat, de 2,7 millió forintért nem rossz bolt az 1974-es Cadillac Fleetwood pompakocsi, 7,7 l-es blokkal, légkondival

Álomautó

Az oszlopsorok különlegessége, hogy átlósan a terem egészén végignézhetünk. Csak bírjuk szusszal…

Álomautó

A Chevy-mentőautóhoz nővérke és beteg is jár

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Legyen saját címoldala!

Tegye különlegessé az idei karácsonyt! Lepje meg rokonait, barátait,...

Jelentkezési lap – Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance 2022

Ha szeretne részt venni a hévízi eseményen, innen letölthető...

Építse meg a Wartburg 353 valósághű mását!

A De Agostini 1:8 méretarányú modelljén többek között mozognak...

Elkészült a Közlekedési Múzeum első Ikarusa!

Átadták a 2016-ban vásárolt, majd restaurált Ikarus 66-ost, amely...

15 millió Skoda – 116 év alatt

Komoly mérföldkőhöz érkezett Európa egyik legrégebbi autógyára, a Skoda.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás