Mercedes-Benz SL (R129)

A számok árulkodnak: bár ránézésre senki nem gondolná, a Bruno Sacco tervezte, R129-es sorozatú Mercedes roadster bizony veteránkorba lépett!

Az első, 1989-es példányok idén 30 évesek (a bemutatót a Genfi Autószalonon tartották), ezeket még 300 SL és 500 SL jelzéssel kezdték árulni, és a kisebb erőforrás létezett hengerenkénti négyszelepes változatban is.

Nehéz elképzelni, hogy OT-s rendszámot kaphat. A tető vászon, de kemény „hardtop” is volt hozzá

A gyári kínálat krémjét, a 6,0 l-es, 12 hengeres 600 SL-t 1993-ban mutatták be, majd 1994-től minden modellnél az SL jelzés került előre és ezt követték a számok. A gyár nagy hangsúlyt helyezett a biztonságra, itt többek között már automatikusan előugró keret védte az utasokat egy borulásnál.

Automatából négy- és ötfokozatút kínált a gyár, kéziből csak ötöst a belépő motorokhoz

Az SL-t szinte azonnal kezelésbe vették a tuningműhelyek, az akkr még független AMG az 500-asba 5,5 és 6,0 l-es V8-asokat, a 600-asba pedig 7,0 és 7,3 l-es V12-eseket épített. Összesen 213 ezer R129-es készült a brémai üzemben.