Aston Martin DB4 GT Zagato

Az angolok komolyan gondolják: a DB4 után a speciális karosszériás GTZ is újra gyártásba kerül.

A Contiunation sorozatban újabb legendás Aston Martin kel életre: a DB4 GT után a britek az olasz Zagato karosszériával ellátott változatból (GTZ) is gyártanak 19 vadonatúj példányt, autónként mintegy 4500 munkaóra alatt, 2,2 milliárd forintnak megfelelő angol font ellenében.

Aston Martin DB4 GTZ – réginek tűnik, de ez vadonatúj autó, az első példány a 19 darabos GTZ Contiunation sorozatból

A motor 4,7 l-es, 390 LE-s soros hatos, a váltó négyfokozatú kézi, a hátsótengelyen önzáró difi is van. A bemutató darab már összeállt, ez ugyanolyan piros színű, mint hajdani első DB4 GT Zagato. Az Aston Martin mellett a Jaguar és a Land Rover is elkezdett régi típusokat gyártani, az ötletet pedig fontolgatják az Alfa Romeónál és a Ferrarinál is.

Karbonvázas versenyülésekkel szerelik, mert az autó pályára vihető és első a biztonság

Sok gyűjtő azonban nemtetszésének ad hangot, mert szerintük ezzel csökken a fennmaradt eredeti példányok ára, másrészt a legálisan piacra kerülő „veteránok” fokozzák a veszélyt: idővel könnyű lesz velük csalásokat elkövetni.