Porsche 917 No.1

1969-ben, Genfben mutatta be a Porsche a 917-est, amely a márka történetének egyik legsikeresebb versenyautója lett.

Könnyedén gyorsul 300 km/h fölé, ami például sokat számított a Le Mans-i hosszú egyenesben, főleg a sikánok nélküli korszakban

Ez a típus indította el 1970-től a hosszú távú (endurance) futamok győzelmi sorozatát, többek között a Le Mans-i 24 óráson, ahol a Porsche 19 összetett elsőséggel a mai napig toronymagas rekorder.

Puritán a belső, ahogy a versenyautókban általában, j a kilátás, a váltó kézi

Az áramvonalas „No.1” soha nem indult versenyen, a gyár tesztautóként használta, a segítségével kifejlesztve például a rövid 917K (kurz) verziót. A 800 kilós gépet 4,5 l-es, 520 LE-s, 12 hengeres boxer hajtotta, a léghűtéses megoldás másodpercenként 2400 l levegővel hűtötte az erőforrást.

Átlátszó fedél alatt a 12 hengeres boxermotor

A modell 50 éves jubileumára, a Porsche eredeti állapotúra újította fel a legelső 917-est, amely a gyári múzeum kiállításának egyik állandó szereplője lesz.