Jelen idő

2018. május 14. hétfő, 09:52

Ferrari 625 Targa Florio Spider - Kalandor

Az év egyik legnagyobb veterános adásvétele lehet a néhai brit sztárpilóta versenyautója – a Ferrari csak három ilyen autót gyártott!

Az 1953-as, kétüléses Ferrari 625 Targa Florio Spider eredetileg Mike Hawthorn versenyautója volt, de Umberto Maglioli és Luis Milan is vezette. A Vignale karosszériás gép Monzában debütált, ekkor 2,5 l-es, négyhengeres motor hajtotta és a brit zseni negyedik helyen ért vele célba. Innentől alaposan összekuszálódtak az események, mert egyrészt módosítottak a kasztnin, kicserélték a motort (2,9 l-es került a gépházba), ekkor lett alul szürke az oldallemez és a hátsó rész, maga az autó pedig Dél-Amerikába hajózott át.

Nincs semmilyen tető, a tengelytáv is nagyon rövid. A 625-ös eredetileg négyhengeres volt, de egy korábbi tulajdonos V12-est is belepróbált

Tízéves korában a 625-ös még javában falta a versenykilométereket, de akkori tulajdonosa, César Rivero eladta – a Ferrari újra Olaszországba került, Nápoly közelébe és csakhamar viharvert lett. Az 1970-es években fedezték fel, orrában idegen V12-essel, de a karosszéria szerencsére kompletten megmaradt. Először egy Tipo 555 F1 erőforrással látták el, majd 1988-ban Angliába került, ahol jelenlegi eladó tulajdonosa 2002-ben jutott hozzá és aprólékosan helyreállíttatta.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Autoalkatreszonline24.HU

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Kapható a februári Retro Mobil!

A főbb témák: BMW 501, Jawa 350, 50 éves...

Mercedes-Benz SL (R129)

A számok árulkodnak: bár ránézésre senki nem gondolná, a...

Új járművek a Közlekedési Múzeum gyűjteményében

Három hazai vonatkozású járművel is gazdagodott a Magyar Műszaki...

Aston Martin DB4 GT Zagato

Az angolok komolyan gondolják: a DB4 után a speciális...

Peugeot L45 (1914)

Az 1910-es években a Peugeot komoly erőt képviselt az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás