Jelen idő

2017. szeptember 11. hétfő, 14:47

Jaguar E-Type Concept Zero - Áram, vonal

A villanyautós láz kezdi megfertőzni a veteránokat is, a Jaguar szerint nem ördögtől való elektromos üzemre átalakítani egy E-Type Roadster-t sem…

A Jaguar az egyik legnépszerűbb márka veterános körökben, nem véletlen, hogy vannak cégek, amelyek éppen ilyen brit régiségeket modernizálnak szervokormánnyal, hatékony szervofékkel, légkondicionálóval, modern automata sebességváltóval. A módosítások külső szemlélő számára gyakorlatilag észrevehetetlenek, a visszaalakítás bármikor megoldható, miközben a tulajdonos kényelmesen, komfortosan, hétköznap is használhatja öreg kedvencét.

Jaguar E-Type Zero – látványra semmi nem árulja el, hogy elektromos a hajtás. A hathengeres dörgő hangjának hiánya sokak szerint biztosan nem megbocsájtható…

A gyár az utóbbi időben mindet megtesz, hogy múltját méltó módon ápolja és mutassa be: komplett gyűjtemény vásároltak fel a megújult múzeum számára, a Jaguar Land Rover Classic műhely befejezte az E-Type Lightweight, a D-Type utcai változatának, az XKSS-nek évtizedek óta hiányzó példányainak építését, továbbá aktívan újít fel Land Rover és Jaguar típusokat tulajdonosok, új vásárlók számára. Most is ez történt, de komoly csavarral.

Hangulatában régies, de modernizált az anyaghasználatában is XXI. századi belső. A fakarimás kormányt kesztyűben illik markolni, szellőzőrostélyokat pedig hiába keresünk, nincsenek…

Egy 1968-as E-Type Series 1,5 Roadster hajtásláncát elektromos egységre cserélték ki! A Zero nevű sportgép orrában, a 4,2 l-es sorhatos helyére 40 kWh kapacitású akkucsomag került, míg a 220 kW teljesítményű (300 LE-s) villanymotort hátra szerelték be és értelemszerűen a hátsó kerekeket is hajtja.  A műszerpult szénszál erősítésű műanyag, eltűntek a klasszikus kapcsolók, középre érintőképernyős infotainment, a vezető elé vetített műszerpark került. Mivel nincs hagyományos sebességváltó, mellőzték a kart, helyére a modern Jaguarokból ismert forgótárcsa került, amivel kiválasztható a menetirány.

Elöl trónol a 40 kWh-s, lítiumionos akkucsomag. A villanymotor és a vezérlés hátra került, a tanksapka mögött benzinbetöltő helyett elektromos csatlakozó van. Jut némi hely csomagoknak is

Az a hír járja, hogy a Classic részleg sorozatban, a megrendelők igényéhez igazodva fogja gyártani a Zero-t, mert a donor E-Type semmilyen extra módosítást nem igényel. Mivel az elektromos egység 80 kilóval könnyebb az eredeti megoldásnál, és arányaiban a súlyelosztás sem változik (a nehéz akkupakk van ugye elöl), a villanyos veterán sportkocsi semmilyen kompromisszumot nem igényel. Az álló rajtos százas gyorsulás ideje 5,5 s, ez jobb, mint a benzinmotorosé, a hatótáv egy töltéssel – ami 6-7 órát vesz igénybe – 170 mérföld, azaz kb. 270 km. További jó hír, hogy a hathengeres XK motort használó összes régi Jaguar, pl. az XK120/140/150 és az XJ limuzin/kupé is könnyen átalakítható elektromos veteránná.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

XII. Lotus-Retro Concours D'Elegance
Hévíz 2017.06.10/11.
Jelentkezési lap
logo
Autoalkatreszonline24.HU

Eseménynaptár

Friss anyagok

Porsche CVTS nyomkövető

Veterán autó is védhető modern eszközzel a tolvajok ellen?...

Octane Awards 2017

Rendkívül változatos az idei felhozatal, a díjra esélyes veteránok...

Magyar Unimog: Csepel Unicar

Ilyen is volt egykor: többfunkciós, hazai fejlesztésű útkarbantartó jármű...

Kapható a novemberi Retro Mobil!

A főbb témák: 70 éves az első Ferrari, Wartburg...

Győri veterán börze

Október 23-án délelőtt, veteránjármű kiállítás és börze lesz Győrben,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás