2016. szeptember 27. kedd, 19:37

09

Finta László tervezésű Ikarus 303 (1959) prototípus a Budapesti Ipari Vásáron. Ez volt az első magyar autóbusz biztonsági kormányoszloppal és borulókerettel, a komfortot légrugózás fokozta. A Járműfejlesztési Intézet (JÁFI) 120 LE-s, V6-os (!) motort tervezett hozzá (jelzése: K-625), de a projekt hamar kifulladt. Csupán kilenc 303-as készült, a „sorozati” kocsik három helyett négy oldalüveggel és a tetőívbe tett panorámaablakok nélkül jöttek ki a gyárból, erőforrásukként négyhengeres Csepel D-414 (95 LE) szolgált

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Autoalkatreszonline24.HU

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Kapható a márciusi Retro Mobil!

A főbb témák: Fiat X1/9, Mávaut csuklós buszok, Opel...

Az Oldtimer Show története

Beszélgetés Kiss Tamással, az Oldtimer Show Kft. ügyvezetôjével. (x)

60 éves a Skoda Octavia

Éppen hatvan éve, 1959 januárjában gördült le a szalagról...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás