2016. szeptember 27. kedd, 19:35

07

Sokáig nem tudott elegendő mennyiségű buszt gyártani az Ikarus, ezért vidéken Csepel teherautókból átalakított, egyszerű fabódés kocsik szállították a munkásokat, a bányászokat, de a Mávaut-vonalakon az utasokat is. A köznyelv szellemesen fakarusznak hívta ezeket a buszpótló járműveket, melyek utódjai elsősorban a székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG, 1963-tól Ikarus gyáregység) munkásszállító kisbuszai lettek, majd az Ikarus 200-as sorozat megszületésével az IFA-alapra épült 211-es típus

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Autoalkatreszonline24.HU

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Kapható a márciusi Retro Mobil!

A főbb témák: Fiat X1/9, Mávaut csuklós buszok, Opel...

Az Oldtimer Show története

Beszélgetés Kiss Tamással, az Oldtimer Show Kft. ügyvezetôjével. (x)

60 éves a Skoda Octavia

Éppen hatvan éve, 1959 januárjában gördült le a szalagról...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás