2016. szeptember 27. kedd, 19:35

07

Sokáig nem tudott elegendő mennyiségű buszt gyártani az Ikarus, ezért vidéken Csepel teherautókból átalakított, egyszerű fabódés kocsik szállították a munkásokat, a bányászokat, de a Mávaut-vonalakon az utasokat is. A köznyelv szellemesen fakarusznak hívta ezeket a buszpótló járműveket, melyek utódjai elsősorban a székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG, 1963-tól Ikarus gyáregység) munkásszállító kisbuszai lettek, majd az Ikarus 200-as sorozat megszületésével az IFA-alapra épült 211-es típus

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Autoalkatreszonline24.HU

Friss anyagok

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Megjelent a januári Retro Mobil!

A főbb témák: Ikarus 66.62, Indian Chief, alkatrészgyártás 3D...

Közlekedés a budapesti hidakon

A budapesti Duna-hidak és az Alagút gyalogosakra és járművekre...

Eden Cassis Mehari

Cassis egy dél-franciaországi kisváros Marseille mellett, ahol az Eden...

110 éves lesz a Morgan

Jövőre ünnepli fennállásának 110. évfordulóját az 1909-ben alapított Morgan,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás