Jelen idő

2014. április 11. péntek, 11:39

Bizzarrini 5300 GT Strada - Könnyűfém

500 000 eurónál is többet remélnek az árverésre került különleges olasz sportkocsiért.

A britekhez hasonlóan az olasz autóknál sem ritka a zöld fényezés, többek között az Alfa Romeónak is létezett hasonló árnyalata. A GT Strada tengelytávja 2450 mm, és amerikai V8-as mozgatja

A livornói születésű Giotto Bizzarrini az egyik legnevesebb, egyben legkülönlegesebb olasz autótervező. 1953-ban diplomázott a Pisai Egyetemen, utána az Alfa Romeónál dolgozott, első komolyabb sikereit viszont már a Ferrarinál érte el: részt vett a korszak – és ma a veterános világ – meghatározó autóinak, a 250 Testa Rossa, a 250GT SWB és a 250 GTO megalkotásában. Enzo Ferrarival azonban ő sem tudott kijönni, szakítottak, és tapasztalatait a Piero Drogo karosszériás, Volpi grófhoz köthető Ferrari 250GT Breadvan tervezésénél hasznosította, amivel a gyári Ferrarikat szerte volna egy privát csapat legyőzni Le Mans-ban – nem sikerült. Maranellóból a Lamborghinihez vezetett Bizzarrini útja, de a traktorgyáros borász kezdetben nem volt mindennel elégedett, főleg az első V12-es motor problémái aggasztották. Renzo Rivoltával az ISO Grifo lett a közös remekmű, és innen már – ha képletesen is – csak egy ugrás a saját autó, a Bizzarrini GT.

Kényelmes, túraautós belső fakormánnyal és puha bőrkárpittal. Gazdag a műszerezés, a váltó csak négyfokozatú

Monacóban különleges, a GT versenyautó utcai verziója, azaz egy Strada várja új, összességében negyedik gazdáját. Az 5354 köbcentis, 355 LE-s V8-as Corvette-motorral hajtott olasz remekmű felépítménye teljes egészében könnyűfém, első tulajdonosa pedig belga volt. Innen Svájcba került, és az állapotáról mindent elmond, hogy 2004-ben részt vett a Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen. Jelenlegi tulajdonosa azóta folyamatosan karbantartotta, nemrég az utasteret frissítette fel, és elmondása szerint a kocsi napi használatra is alkalmas lenne. A szakértők szerint 450-550 ezer eurós leütési ár remélhető, de kis szerencsével ezt feljebb is srófolhatják az érdeklődők.

Ha kíváncsi, milyen további érdekes autókat árvereznek el 2014. május 10-én az RM Auctions Monaco eseményen, olvassa el nyomtatott magazinunkban, a Retro Mobil 2014/3. számában, amely április 23-án jelenik meg.

Nyomtató barát verzió

Hozzászólások

Autoalkatreszonline24.HU

Friss anyagok

GAZ-12 ZIM Hyperliner

Korábbi Volga és Pobeda tervei után, a Gorkij Autógyár...

Megjelent a februári Retro Mobil!

A főbb témák: Renault Vivastella, Mávaut hotelbusz, Harley-Davidson Servicecar,...

Elektromos Aston Martin

Az elektromos autózás a veteránokra is egyre nagyobb hatással...

Itt a szeptemberi Retro Mobil!

A főbb témák: Ford Mustang GT, Lada 1200 prospektusok,...

Motorversenyek 1948-1971

Schwanner Endre, korszakának kiemelkedő technikaisport-fotósának hazai motorversenyeken készült fényképeit...

Elhunyt Lee Iacocca

Hosszan tartó súlyos betegség után, 2019. július 2-án elhunyt...

Hungaroring Classic 2019

A Hungaroring Classic egy csipetnyi autósport-történelem a mogyoródi dombok...

XIV. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, Hévíz

Június 15-16-án közel 90 veterán- és luxusautó szállta meg...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás